צפו בתמונות: מפגיני האוהלים חוסמים כבישים וצמתים

(עדכון) - בין הצמתים שנחסמים: צומת קפלן בת"א, צומת גולני בצפון, צומת מסמיה וצומת קסטינה באזור הדרום, ועוד ■ המפגינים פורשים אוהלים באמצע הכבישים ומשבשים התנועה

תושבי מתחם האוהלים בשד' רוטשילד בת"א מחריפים ומרחיבים את המחאה. המפגינים עולים בשעות אלו באוטובוסים מאורגנים לכיוון ירושלים כדי להשמיע מחאתם מול הכנסת. המפגינים אמורים להגיע ב-16:00 לערך לירושלים, עת מתחילה ההצעה במליאת הכנסת כבכל יום שני.

בנוסף, מארגני המחאה מתכוונים לחסום צמתים מרכזיים בישראל בשעות הקרובות, לטענתם באישור המשטרה. הצמתים שייחסמו: צומת קפלן בת"א; צומת גולני בצפון; ציר מוריה בחיפה; צומת מסמיה וצומת קסטינה באזור הדרום; כביש הכניסה הצפונית לבאר-שבע; הרחובות רוטשילד והרצל בראשון לציון; וצומת גן הוורדים בנס ציונה. המפגינים פורשים אוהלים באמצע כבישי הארץ ומשבשים את התנועה.

איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים שהצטרפו ומשתתפים במחאת האוהלים, אמר מוקדם יותר היום בכנסת כי "נגזר עלינו להמשיך את המאבק הזה, להרחיב אותו ולהחריף אותו - אני מבטיח לכם שתמשיכו לראות אותנו הסטודנטים ברחובות". לדבריו, "המחאה הזו היא אותנטית ובליבה הצורך בדיור בר השגה - המגרש הוא חברתי, ואני לא אסגור את המאבק ההיסטורי הזה בתמורה למעונות ופיצות לסטודנטים. אני לא מתכוון לסיים את המאבק הזה, הדרישה העיקרית שלנו היא דיור בר השגה בשכירות ובבעלות ולכן אני מאוד מאוכזב ממה שראיתי כאן", אמר בתגובה לחוק הווד"לים שאושר לקריאה שנייה ושלישית מבלי סעיף דיור בר השגה.

מוקדם יותר היום, כ-100 מפגינים מחו בכניסה לכנסת נגד חוק הווד"לים (להאצת הבנייה למגורים) של נתניהו ונגד הכוונה שהסתמנה בימים האחרונים שלא להכניס את אלמנט הדיור בר השגה לחוק. בד בבד נדחה היום הדיון בכנסת להעברת החוק בקריאה שנייה ושלישית, והוא יתקיים בשבוע הבא. 5 פעילים נעצרו.

המפגינים, המורכבים מהתנועות החברתיות והסביבתיות, מיושבי המאהל שבדרות רוטשילד בתל אביב ומצעירים מהפריפריה, חסמו גם את הדרכים הראשיות לכנסת. המפגינים קראו נגד אישור חוק הווד"לים וטענו שהם אינם סומכים על הממשלה, היות שעד כה עשתה רושם שלא תכניס את אלמנט הדיור בר השגה לחוק הווד"לים.

לטענתם, חוק הווד"לים, שאושר בוועדה המשותפת לפנים וכלכלה לקראת קריאה שנייה ושלישית, רק ישלים את בועת הנדל"ן הקיימת, ישאיר את ההעדפה למגדלי יוקרה ובתים לעשירים וינציח את המצב הקיים. על השלטים שנושאו המפגינים נכתב "מדינת רווחה עכשיו", "כרישי הנדל"ן צוחקים והציבור בוכה", "נתניהו, אל תמכור אותנו".

בינתיים, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום במשרדו את שר השיכון אריאל אטיאס ואת שר האוצר יובל שטייניץ לדיון נוסף על הדיור, לקראת ההכרזה על הצעדים החדשים עליהם יוכרז מחר במסיבת עיתונאים. הלחץ על נתניהו גובר בעוד רפתנים הפגינו היום גם בת"א וחסמו את צומת עזריאלי העמוס, תוך שהם גורמים לשיבושי תנועה כבדים. (לסיפור המלא - לחצו כאן).