אמון הציבור: "70% ממשקי-הבית משלמים את מחיר הצמיחה"

ממחקר שערך ארגון אמון הציבור עולה כי הדיור הוא בין הגורמים המרכזיים לעלייה ביוקר המחיה ■ "בגובה המשכורות במדינה נעוץ ההסבר להתעוררות המחאה הציבורית הרחבה"

ארגון "אמון הציבור" פרסם היום (ג') מדד לבדיקת יוקר המחירים בישראל במוצרי צריכה ושירותים ביחס למחירים במדינות מערביות אחרות.

"רמת המחירים בישראל גבוהה משמעותית ביחס למדינות ההשוואה. בחלק מהמוצרים והשירותים שנבדקו התגלו פערים של עשרות אחוזים ולעיתים למעלה מ-100%" - כך עולה ממצאי המחקר של "אמון הציבור".

בארגון "אמון הציבור" מסבירים את רמת המחירים הגבוהה בריכוזיות גבוהה במשק ובמדיניות הממשלתית המייצרת חסמי תחרות ומגדילה את נטל המס העקיף.

לצד השוואת המחירים, בדק הארגון את ההכנסות במדינה, ומסביר כי במשכורות נעוץ ההסבר להתעוררות המחאה הציבורית הרחבה שאנו עדים לה בימים אלה סביב יוקר המחיה.

"במשקי-הבית שחוו שחיקה בהכנסות מדובר בירידה של מאות שקלים בחודש, כאשר ב-4 העשירונים הנמוכים מדובר בירידה של 700 שקל ומעלה", טוענים בארגון.

ב"אמון הציבור" מציינים כי את מחיר הצמיחה של 3 העשירונים העליונים משלמים 70% ממשקי-הבית בישראל. "המגמה צפויה רק להחריף", מעריכים.

בהתייחס לשוק הדיור מציינים ב"אמון הציבור" כי הדיור הוא בין הגורמים המרכזיים לעלייה ביוקר המחיה.

"לנוכח הכשלים המתמשכים אין לתמוה על כך שמשנת 2000 גדל חלקו של סעיף הדיור מסל הוצאות משקי-הבית ב-10%", מציינים ב"אמון הציבור".