מבוכה: גזר דין נשלח לתקשורת לפני הדיון בבית המשפט

מדובר בגזר דין של אישה שנאשמה בהתחזות לרופאת שיניים ■ תקלה לא ברורה בהנהלת בתי המשפט גרמה להפצת גזר הדין ■ פרקליטה של הנאשמת: "עיתונאי הקריא לי את גזר הדין"

היום (ד') בשעה 13:00 אמורה הייתה להגיע רות לייטנר אל בית המשפט השלום בתל-אביב, על מנת לשמוע את גזר דינה בפרשה בה נאשמה כי במשך 20 השנים האחרונות היא התחזתה לרופאת שיניים.

אלא שתקלה לא ברורה בהנהלת בתי המשפט גרמה להפצת גזר הדין לכלי התקשורת כבר בשעה 11:50, זאת ללא ידיעתה של הנאשמת ובא-כוחה.

התקלה התבררה כאשר בחדשות ערוץ 2 פנו לעורך דינה של לייטנר, אלי כהן, כדי לברר אם לייטנר תסכים להתראיין לאחר מתן גזר הדין. במהלך השיחה עמו סיפרו לו על גזר הדין שכבר פורסם, על אף שהדיון לא התקיים.

"אני המום, מעולם לא נתקלתי במקרה כזה שבו מפרסמים גזר דים עוד בטרם ניתן באולם בית המשפט", אמר עו"ד כהן. "אני ניצב במצב מביך - שעיתונאי צריך להקריא לי את גזר הדין ובדרך הזו להודיע למרשתי".

עו"ד כהן ציין עוד כי "צריך לחקור את זה. זומנתי לדיון בשעה אחת יחד עם מרשתי, כשמקובל שבית משפט מקריא את גזר הדין וגוזר את הדין, ולאחר מכן מתנהל דיון. להפתעתי הרבה, שמעתי בסביבות השעה 12:00 שהעניין כבר נגזר ופורסם, ועל כן אין כל ערך לשמיעת גזר הדין. התקשרו אליי כתבים, ובראשם כתב חדשות ערוץ 2 גיא פלג, והפתיע אותי".

"פעם ראשונה בתולדות בית המשפט הישראלי"

"זה קורה לי בפעם הראשונה, ולפי דעתי זה קורה בפעם הראשונה בתולדות בית המשפט הישראלי", הוסיף הפרקליט ההמום. "זה קשה מאוד היה למרשתי, גם בני משפחתה כואבים והמומים, גם מעצם גזר הדין וגם מהמעשה עצמו. אני אכנס לדיון, אכבד את בית המשפט - אבל אני רוצה לדעת מה קרה ואיך זה קרה".

אגב, בגזר הדין נכתב על-ידי השופט מוקי לנדמן כי "ההחלטה ניתנה במעמד שני הצדדים".

תגובת הנהלת בתי המשפט לידיעה טרם התקבלה.