אלי ישי מקפיא את העלאת הארנונה בחצי שנה

בישיבה שקיים היום שר הפנים עם מנכ"ל משרדו הוחלט להקפיא את הארנונה לחצי שנה ■ משרד הפנים יחריג רשויות עשירות, שיוכלו להעלות ארנונה, וכן תיבחן החרגה של שכונות מבוססות ■ ישי: "זעקת הציבור כואבת ואמיתית ולכן צריך לנקוט צעדים מיידיים"

בעוד שהשפעתן של התוכניות שהציג אמש ראש הממשלה לפתרון משבר הדיור הן רק בטווח הארוך, הפעיל היום שר הפנים, אלי ישי, את סמכויותיו והחליט להקפיא את העלאת הארנונה למגורים כסיוע לציבור בטווח הקצר - כך נודע ל"גלובס".

בישיבה שקיים היום ישי עם מנכ"ל משרדו, עמרם קלעג'י, סיכמו השניים כי בשלב הראשון לא יאושרו בקשות רשויות להעלאת ארנונה למשך חצי שנה, ולאחר מכן תיערך בחינה נוספת של הנושא בהתאם להתפתחויות הכלכליות.

על פי התוכנית, ידרוש ישי את מימון המהלך ממשרד האוצר ולא מכספי הרשויות. במסגרת התוכנית יחריג משרד הפנים רשויות הנמצאות בתהליך הבראה ויתאם עימן העלאה מדורגת של ארנונה. בנוסף, תיבחן העלאה דיפרנציאלית בשכונות בעלות מעמד סוציו-אקונומי גבוה ברשויות השונות.

בימים הקרובים יקיים ישי דיון משותף עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שר האוצר יובל שטייניץ ויו"ר המרכז לשלטון מקומי שלמה בוחבוט על מנת למצוא מקורות מימון נוספים לחיזוק הרשויות כדוגמת העלאת הארנונה למסחר ותעשייה.

"אין בכוונתי לאשר בקשות להעלאת ארונה למגורים. זעקת הציבור כואבת ואמיתית ולכן צריך לנקוט צעדים מיידיים", הסביר ישי ל"גלובס". "הציבור קורס מול מלחמת התשה כלכלית והממשלה צריכה להוביל את קרב הבלימה", המשיך, "אנחנו נמצאים במלחמת התשה כלכלית וחובתה של הממשלה להיות זאת המובילה את קרב הבלימה. המלחמה היא מכל החזיתות - מוצרי מזון וצריכה, נדל"ן, שירותי רפואה".

לדבריו, הקפאת הארנונה היא צעד שמשפיע במישרין על ציבור שוכרי הדירות וציבור רוכשי הדירות. "מה שצריך לעמוד מול עינינו אלו האזרחים. ברור לי שהעלאת הארנונה זהו כלי המשפיע של איתנות הרשויות, וייתכן שרשויות לא העלו שנים רבות ארנונה, אבל בעת הזאת אסור לנקוט שום צעד שיש בו הכבדה על הציבור. הקושי הוא לא רק הקושי להשיג קורת גג אלא גם היכולת לתחזק אותם. הכבדה בארנונה היא הכבדה על הציבור שגר גם במרכז וגם בפריפריה ואין בכוונתי לאשר זאת", סיכם ישי.