"צעדות העגלות": "ביבי תתעורר - ההורים שווים יותר"

(עדכון) - מחאת ההורים על יוקר המחייה צוברת תאוצה: מאות הורים יצאו בצעדות ב-25 ערים ברחבי ישראל ■ בין הקריאות לממשלה: "מדינת רווחה - בשביל המשפחה"

נוסף למחאת הדיור ומתוך עיר האוהלים בתל-אביב, קמה מחאה הצוברת תאוצה בקצב מסחרר - מחאת ההורים. אתר "גלובס" העביר בשידור חי את הצעדה בתל-אביב.

לצד הצעדה בתל-אביב יוצאות לדרך עוד 25 צעדות ברחבי הארץ. מאות הורים בצעדה צועקים לראש הממשלה בנימין נתניהו קריאות שכבר למדנו להכיר בשבועיים האחרונים של גל המחאות: "ביבי, ביבי תתעורר - ההורים שווים יותר", "דור העתיד דורש צדק חברתי", "מדינת רווחה - בשביל המשפחה", "ילד ודירות זה לא מותרות"; "חינוך חינם לכולם", "יובל שטייניץ, יובל המבולבל - תתפטר", "ביבי הביתה".

מארגני המחאה הבהירו את דרישותיהם: חוק חינוך חינם מגיל 3 חודשים; פיקוח על מוצרי יסוד לתינוקות כתחליפי חלב וחיתולים; הרחבת חופשת הלידה לנשים ומיסוד חופשת האבהות; הפסקת תשלום על עגלה בתחבורה ציבורית; שיוויון בשכר ושיוויון הזדמנויות בעבודה לאמהות; הכרה בהוצאות טיפול בילדים ומוצרי תינוקות לצרכי מס.

בתוך כך, עשרות אימהות מקיימות תהלוכה ברחוב ויצמן בחולון, תוך שהן מגלגלות עגלות תינוקות, נושאות שלטים וקוראות לצד חברתי. אחת הצועדות אמרה ל"גלובס" כי "המחאה היא על הכול, החיים נעשו יקרים מדי, והמכנה המשותף שלנו, של הרופאים ושל מובילי מאבק האוהלים ברחבי הארץ אחיד - אנחנו פשוט רוצים לחיות כאן בשפיות ולגמור את החודש בכבוד".

המשכנתא השנייה

אלפי שקלים בחודש מוציאים ההורים כבר בשלב שבו מגיח הרך הנולד לעולם: אנחנו משלמים הרבה יותר על חיתולים ומזון לתינוקות, ציוד לתינוק, פעוטונים וגני ילדים.

חינוך חינם? אגרות לבית-הספר וספרי לימוד מטפסים לאלפי שקלים, שאליהן מצטרפות עלויות למועדוניות (כי אי-אפשר לסיים את העבודה בשעות בית-הספר). קבוצת "צרחת האימהות הצרכנית" מונה 5,300 חברים בפייסבוק.

לדברי ליאת ורדי-בר, ממארגנות המאבק, "מצד אחד המדינה מקדמת ילודה, אבל אף אחד לא נותן את הדעת למשמעות הכלכלית של להיות הורה. למחיר שאנחנו משלמים אין אח ורע בעולם - זו ממש משכנתא שנייה".

נציין כי ביום ראשון הקרוב בשעה 17:00 מתוכננת צעדת עגלות שתצא מבית ראש הממשלה לכיכר הסוס בירושלים.