לא חוששים להעלות מחיר: השניצל מזנק ב-10%-20%

בחברת תנובה יעלה חזה עוף טרי 20 שקל במקום 18.5 שקל; בחברת מילועוף החליטו להעלות את מחיר הכרעיים ל-15 שקל במקום 13 שקל ■ תנובה: המשחטות קובעות את המחיר

בעוד רוב יצרניות המזון חוששות מהכעסת הציבור ולא מעלות מחירים, מתברר כי משווקות העוף הגדולות דווקא מייקרות אותם. ערוץ 2 פירסם הערב (ד') את המחירונים החדשים של החברות הגדולות, שמצביעים על התייקרות של 10%-20%.

בחברת תנובה יעלה חזה עוף טרי 20 שקל במקום 18.5 שקל, וחזה פרוס יעלה 22 שקל במקום 20 שקל. בחברת מילועוף החליטו להעלות את מחיר הכרעיים ל-15 שקל במקום 13 שקל - וכבד עוף, שעלה 14 שקל, יעלה מהשבוע הבא 16 שקל.

גם ביצרנית הגדולה השלישית, עוף עוז, המגמה דומה: כשמחיר שניצל עוף טרי יעלה 22.5 שקל, וכך גם חזה עוף טרי שמחירו עלה ב-20%.

גורמים ברשתות השיווק הסבירו כי משווקות העוף מקפיצות את המחירים בשל המבצעים שגרמו לקניית יתר ולמחסור במוצרי העוף. ברשתות השיווק אמרו כי ינסו לספוג את ההתייקרות ולא להעלות את המחיר לצרכן.

במקביל, גורמים בחברות המשווקות את העופות אמרו כי לאחרונה הם צברו הפסדים של מיליוני שקלים בחודשים האחרונים. "אם לא נעלה מחירים - נתמוטט וניאלץ לסגור מפעלים ולפטר עובדים", הסבירו.

בתגובה לידיעה מסרה חברת תנובה כי היא אינה קובעת את מחירי העופות ואינה יכולה כלל להתערב בהם, וכי מי שקובע את המחירים הן המשחטות.