ארדן ביקר במאהל המחאה: "אני בטוח שהמאבק מוצדק"

השר לאיכות הסביבה הגיע לשדרות רוטשילד באישורו של ראש הממשלה ■ ארדן: "גם אשתי אומרת לי שזה לא יכול להיות שהיא הולכת לסופר ומשלמת 700 שקל" ■ השר מיכאל איתן קרא היום לנתניהו לפתוח בהדברות עם המוחים

השר להגנת הסביבה ואחד המקורבים ביותר לראש הממשלה גלעד ארדן הגיע היום (ד') למאהל המחאה נגד יוקר הדיור בשדרות רוטשילד. מדובר בביקור ראשון של חבר בממשלה באחד ממוקדי המחאה.

ארדן בחר להגיע למקום למרות קבלת הפנים הצוננת שציפתה שם לעמיתתו למפלגה ח"כ מירי רגב.ארדן שוחח עם רוב המפגינים בדרכי נועם, אך היו ביניהם שהעדיפו לצעוק לעברו קריאות בוז: "לממשלה של 39 שרים, מאוד קשה להגיע לכאן", אמר לארדן בנימה צינית אחד המפגינים. "צריך אוטובוס כדי להביא אותם? איפה הם?".

ביקורו של ארדן נעשה בידיעת ראש הממשלה, בנימין נתניהו. הוא שוחח עם ראשי המאבק ובעיקר עם הסטודנטים שביניהם. באחת השיחות הביע עמם הזדהות ואמר: "גם אשתי אומרת לי שזה לא יכול להיות שהיא הולכת לסופר בלי בשר ומשלמת 700 שקל".

על שבכוונתו לעשות כדי לטפל בתופעה אמר ארדן: "אתם רואים את קושי המחייה ואני בטוח שהמאבק הזה הוא מוצדק. באתי לפה רק על תקן מאזין ואני אקח מפה אחר כך את מה שאני מסוגל לנסות ולקדם. תשפטו אותי ואותנו לפי התוצאות".

בתוך כך, השר מיכאל איתן קרא היום לנתניהו לפתוח בהדברות עם המוחים על מצוקת הדיור ועם התובעים תיקונים במדיניות החברתית של הממשלה. "הממשלה חייבת להקשיב, להבהיר ולשתף ציבורים רחבים בתהליך התיקונים. יש כמיהה בציבור לפתיחת צינורות התקשורת הסתומים בין האזרחים לממשלה", אמר השר איתן.

"לא כל החכמה נמצאת בממשלה ולא כל ההצעות שאנו מנחיתים מושלמות. אם לא נפתח את הדיאלוג ולא ניתן לציבור לומר את דברו, לא נצליח לתת מענה לתחושות הקשות".