האוצר בקרב בלימה: היענות לדרישות תעלה עשרות מיליארדים

היענות לדרישות ההורים, ביניהן חוק חינוך חובה חינם מגיל שלושה חודשים, הרחבת חופשת לידה והכרה בהוצאות למשפחתונים ומטפלות לצורך החזרי מס, יעלו יותר מ-24 מיליארד שקל

משרד האוצר יוצא לקרב בלימה על רקע גל המחאות העממיות ההולך וגואה, שאליו הצטרפה אתמול גם ההסתדרות בראשות עופר עיני.

הערב (ה') פרסם האוצר מסמך עם פירוט של הדרישות השונות של ארגוני המחאה השונים, וגם אלה של הרופאים עימם עדיין לא הושגה הסכמה. לטענת האוצר, היענות לכל הדרישות תעלה עשרות מיליארדי שקלים לקופת המדינה.

בינתיים, נוסף למחאת הדיור ומתוך עיר האוהלים בתל-אביב, קמה ביומיים האחרונים מחאה הצוברת תאוצה בקצב מסחרר - מחאת ההורים. אתר "גלובס" העביר בשידור חי את הצעדה בתל-אביב. לצד הצעדה בתל-אביב יצאו לדרך עוד 25 צעדות ברחבי הארץ. לטענת האוצר, היענות לדרישות ההורים, ביניהן חוק חינוך חובה חינם מגיל שלושה חודשים, הרחבת חופשת לידה והכרה בהוצאות למשפחתונים ומטפלות לצורך החזרי מס, יעלו יותר מ-24 מיליארד שקל.

היענות לדרישות של ההסתדרות (עסקת קומבינציה עם הקבלנים, המדינה תוותר על תשלום על קרקעות ותביא לתחרות, לא על מחיר הקרקע אלא על מספר הדירות בפרויקט) תעלה כ-5 מיליארד שקל.

דיור בר השגה יעלה מיליארדי שקלים ושיווק קרקעות המדינה באמצעות שיטת "מחיר למשתכן" יעלה כ-2 מיליארד שקלים.

באוצר טוענים עוד כי הגבלת המס על הדלק עד 30% תעלה כ-8 מיליארד שקלים והיענות לדרישות הרופאים תעלה לקופת המדינה יותר מ-2.5 מיליארד שקלים.