IBI: גולן טלקום זה חדשות רעות למניות הסלולר בישראל

אורי ליכט מ-IBI, בעקבות הערבות שהעמידה גולן טלקום: "קשה לראות את מניות חברות התקשורת מתפקדות" ■ צופה המשך פגיעה ברווחיות מהפחתת דמי הקישוריות, השקה של פעילות וירטואלית וכניסת שני מפעילי סלולר וירטואליים חדשים"

בהמשך לדיווח ב"גלובס" על הערבות שהעמידה קבוצת גולן טלקום במכרז הסלולר, מה שהופך אותה לחברת הסלולר החמישית בישראל, מנהל מחלקת המחקר של IBI אורי ליכט מגיב ואומר כי מדובר בחדשות רעות לחברות הסלולר בישראל.

"השוק כבר הבין כי כל דחייה, כל עיכוב וכל ספק משחק לידיהן של חברות הסלולר, וכעת כל התקדמות, כל איום וכל פסיק שיעיד על התחזקות צפויה של התחרות עשויה להרע את מצבן ולהוביל לשחיקה בבסיס המנויים ולירידה בהכנסה הממוצעת למשתמש", אומר ליכט. "האזרח הישראלי הוא העשירי בעולם היום בהוצאה על תקשורת, כך שיש מהיכן לרדת", לדבריו.

ב-IBI מעריכים כי דוחות הרבעון השני של חברות הסלולר יעידו על המשך הפגיעה ברווחיות כתוצאה מהפחתת דמי הקישוריות. לקראת הרבעון הרביעי של השנה אנחנו צפויים לראות השקה של פעילות וירטואלית, וכעת נראה שבמהלך 2012 יכנסו שני מפעילי סלולר וירטואליים חדשים - ובסביבה שכזאת קשה לראות את מניות חברות התקשורת מתפקדות", אומר ליכט.

ליכט מסייג ואמור, כי לא השתכנע לחלוטין במודל הכדאיות הכלכלית של מפעיל חמישי בישראל, "אבל הכניסה של מפעיל חמישי בהחלט צפויה לגרום לזעזוע בטווח הזמן הקצר והבינוני. לשחקן החדש יש כעת 360 מיליון סיבות לזרוע מהומה בשוק הסלולר ולתפוס נתח שוק בשנים הקרובות", לדבריו.