חזי בצלאל דורש לעצור זכיית גולן טלקום ולהכריז עליו כזוכה

איש העסקים חזי בצלאל, שזכייתו במכרז הסלולר נפסלה לאחר שלא העמיד ערבות של 710 מיליון שקל, טוען, שהצעתו השנייה במכרז תופסת, לאחר שקבוצת גלפנד כשלה

איש העסקים חזי בצלאל, שזכייתו במכרז הסלולר נפסלה לאחר שלא העמיד את הערבות, פנה היום (א') לבג"צ וביקש לעצור את זכייתה של חברת גולן טלקום. בצלאל סבור שיש להצביע עליו כזוכה, ולתת לו את האפשרות להעמיד ערבות בגובה הסכום שהתחייב - 710 מיליון שקל.

בצלאל טוען, שמשום שהמכרז התנהל על שתי רצועות תדרים במקביל, הרי שמשכשלה החברה השלישית, קבוצת מייקל גלפנד, להעמיד את הערבות, על פי תוצאות המכרז יש להכריז עליו כזוכה מפני שהצעתו השנייה היא שתופסת. ואילו ועדת המכרזים החליטה לפסול את הצעתו השנייה, וללכת לקבוצה הרביעית גולן טלקום.

כזכור, מוקדם יותר היום דווח ב"גלובס", כי חברת גולן טלקום תהיה חברת הסלולר החמישית בישראל, לאחר שהגישה למשרד התקשורת את הערבות בסך 360 מיליון שקל עליה התחייבה במסגרת מכרז הסלולר. בנק מזרחי טפחות העמיד את הערבות לחברה.

גולן טלקום בראשות מיכאל גולן, גזבייה ניאל ומשפחת פריינטה, עמדו מאחורי ההצעה שלהם והצליחו להעמיד את הערבות בזמן שיא, כנראה בשל העובדה שהיה ברשותם את הכסף וידעו לסגור עם הבנקים קודם לכן. בנוסף, העובדה שהקבוצה הציעה מחצית מהסכום שהקבוצות שכשלו הציעו ולא עמדו בו, עמדה לזכותה.