טלוויזיית תלת-ממד של פיליפס - המחיר מוגזם

הטלוויזיה מדגם ה-9705 של פיליפס מוצלח מאוד עם חוויית אמבילייט שמעשירה אותה, אבל היינו מוותרים על אביזר התלת ממד גם בגלל היצע התכנים וגם בגלל המחיר המוגזם

יצרניות הטלוויזיה מציעות כבר כשנה את דגמי התלת ממד, המאפשרים לצופים ליהנות בבית מחוויה קצת שונה משידור של סרט רגיל. בפיליפס הלכו על גישה קצת שונה משאר יצרניות המסכים והן לא כוללות את יכולת התלת ממד כסטנדרט בדגם אותו בדקנו, אלא כאביזר נוסף.

תלת ממד: בשביל לצפות בתלת ממד צריך לרכוש משדר המורכב על המסך וכמובן להשתמש במשקפיים האקטיביות. המשקפיים של פיליפס עובדים על בטרייה אותה צריך להחליף (אין אפשרות לטעינה שלהן עם כבל). מה שיפה, שהמשקפיים יודעות לכבות את צריכת הבטרייה אוטומטית, כאשר סרט בתלת ממד לא מוקרן, מצד שני, הן לא מספיק קלות. באופן כללי איכות התלת ממד כאן טובה, אבל אי אפשר להגיד שהיא מצוינת. התמונה בעקבות השימוש במשקפיים מקבלת גוון כהה (בדומה לטלוויזיות של יצרניות אחרות) והעצמים לפי טעמנו לא מקבלים מספיק תחושה תלת ממדית, אלא רק הרבה עומק.

עיצוב וממשק: ה-9705 מגיעה במראה אפור אלגנטי, קצת שונה מכל הטלוויזיות עם המסגרות השחורות שאנחנו רגילים לראות. הטלוויזיה עצמה גם לא דקה במיוחד והיא אולי נחשבת אפילו לעבה. אחת הסיבות לכך הן מנורות האמבילייט המשולבות בה (הרחבה בהמשך). מעבר לזה, מכיוון שהתלת ממד הוא אביזר, המשדר שלה הוא חיצוני והוא מודבק על החלק העליון של המסך, מה שלא מחמיא במיוחד לשמירת המראה הנקי. הממשק של המסך מאוד נוח לתפעול, פיליפס עיצבה אותו במראה של אייקונים ברורים שמסמלים ללקוחות לאיזה מקור הם צריכים לגשת. למשל, אייקון של ידית משחק עבור ערוץ קונסולת משחקים או אייקון של ממיר דיגיטלי עבור ערוץ הכבלים או הלוויין. פיליפס שילבה מספר אייקונים לכל המוצרים שמחברים לטלוויזיה. חבל רק שפיליפס ישראל לא טרחה לגייר את התפריטים של הממשק לעברית, כמו שסמסונג ו-LG נוהגות לעשות בקביעות.

איכות תמונה ואמבילייט: מדובר במסך מסוג LED המציע איכות תמונה יחסית מוצלחת בשידור רגיל וגם ב-HD. למסך יש מספר מצבי הגדרות תמונה, כמו Vivid בו התמונה הייתה קצת בוהקת מדי לטעמנו או מצב "טבעי" בו התמונה הייתה מעודנת בגוונים שלה. באופן כללי הגוון השחור היה טוב, כאשר בתנועות מהירות על המסך, התוצאות היו סבירות גם כן. בניגוד למסכי LED מתחרים, הדגם הזה הציג תמונה טובה גם בחדר מואר עם אור שמש ללא שום השתקפות מורגשת.

ה-9705 מגיעה גם עם טכנולוגיית האמבילייט של פיליפס המשלבת מנורות לצדי המסך ובחלק העליון שלה. המנורות האלו מציגות צבעים דומים לאלו המוקרנים בצדדים של המסך. התוצאה הסופית מרשימה, כאשר התחושה היא שמדובר בתמונה גדולה יותר ממה שהיא באמת. כמו כן, האמבילייט נותנת תחושה מרגיעה לעין, כמו האפקט של החזקת מנורה קטנה דולקת, כאשר רואים סרט בחדר חשוך לחלוטין.

חיבורים: למסך יש חיבור אינטרנט אלחוטי המאפשר להתחבר לשירותי האינטרנט של פיליפס שלא מציעים יותר מדי תכנים רלוונטים בשביל הקהל המקומי, פרט אולי ליו טיוב ופיקסה. מעבר לזה, ניתן להתחבר עם המסך אלחוטית למחשב הביתי וגם להקרין קבצי וידיאו מסוג DIVX באמצעות 2 כניסות USB, אבל ללא קריאת קבצי תרגום בעברית מסוג SRT. כמו כן, יש כאן 4 כניסות HDMI ו-2 כניסות סקארט.

בשורה התחתונה: טלוויזיה מוצלחת מאוד עם חוויית אמבילייט שמעשירה אותה, אבל היינו מוותרים על אביזר התלת ממד גם בגלל היצע התכנים וגם בגלל המחיר המוגזם.

מחיר למסך 46 אינץ': 16,000 שקל, מחיר המשדר

ושני זוגות משקפיים - 1,900 שקל, כאשר זוג משקפיים נוסף הוא 600 שקל.