טוויטר גייסה 800 מיליון דולר לפי שווי של 8 מיליארד דולר

טוויטר מאשרת שבסבב הגיוס השתתפה קרן ההשקעות הרוסית דיגיטל סקיי בניהולו של יורי מילנר ■ לפי דיווחים, מחצית מהגיוס מיועדת לרכישת מניות של עובדים ומשקיעים בשוק המשני

טוויטר מאשרת שהשלימה סבב גיוס בהיקף הנאמד ב-800 מיליון דולר, בהשתתפות קרן ההשקעות הרוסית דיגיטל סקיי בניהולו של יורי מילנר. ההשקעה נעשתה לפי שווי של 8 מיליארד דולר לשירות המיקרו-בלוגינג טוויטר.

לפי דיווחים, מחצית מסכום הגיוס מיועדת לרכישת מניות של עובדים ומשקיעים בשוק המשני. לדברי טוויטר, חלק מהסכום יוקצה לגיוס של עובדים חדשים, להתרחבות בינלאומית ולשיפור השירות שלה.

החברה מוסרת כי כיום נרשמים בטוויטר כ-200 מיליון ציוצים ביום, לעומת 65 מיליון ציוצים ביום לפני כשנה. לאפליקציה של טוויטר יש יותר ממיליון משתמשים, לעומת 150 אלף בשנה שעברה. צוות העובדים של טוויטר גדל מ-250 ל-600 ב-12 החודשים האחרונים.

לפני כחודש עלה בטוויטר ציוץ של אחד מהמהנדסים של טוויטר שטוען כי ישנם כ-350 מיליארד ציציום ביום (מילארד!) ודיווחים אחרים אומרים שמספר המשתמשים שלה הוא כ-200 מיליון.

בחברה אומרים כי לאור הצמיחה שנרשמה בשעה האחרונה, בטוויטר מזהים הזדמנויות השקעה חדשות שיסייעו לה להמשיך ולהתפתח - כמו זו של DTS. לצד החברה הרוסית, השתתפו בסבב הגיוס גם משקיעים קיימים של טוויטר.

נזכיר, כי דיגיטל סקיי (DST), שבבעלות המיליארדר יורי מילנר, היא גם אחת מבעלי המניות העיקריים בפייסבוק, לאחר שהשקיעה בה למעלה מ-500 מיליון דולר במספר סבבים. DTS גם רכשה את תוכנת המסרים המיידיים ICQ באפריל אשתקד והשקיעה בחברות טכנולוגיה נוספות, בניהם גם יצרנית המשחקים זינגה.