אהוד ברק על שחרור האסירים הפלסטינים: "לא ידעתי"

שר הביטחון הגיב על שחרורם של 770 הפלסטינים מבתי הכלא בשל מחסור במיטות ■ הודה: "מדובר בהחלטה של ועדת הפנים של הכנסת. כל התהליך נוהל על ידי שב"ס"

איך התקבלה החלטה ביטחונית הרת גורל ללא ידיעת שר הביטחון? בתגובה לשאלת חדשות 2 בנוגע לשחרורם של 770 האסירים הפלסטינים אתמול, נמסר מלשכתו של שר הביטחון, אהוד ברק, כי "מדובר בהחלטה של ועדת הפנים של הכנסת כדי לשחרר מקומות במתקני הכליאה. לשר הביטחון ולמתאם פעולות הממשלה בשטחים לא היה קשר להחלטה. כל התהליך נוהל על ידי שב"ס".

היום הגיב על המהלך לראשונה גם השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', שאמר כי "יש עין בוחנת לגבי כל המשוחררים ואם הם יעברו על החוק הם כמובן ייעצרו". אהרונוביץ' אמר את הדברים בסיור בירושלים, לרגל תפילות יום השישי הראשונות של חודש הרמדאן, שהסתיימו ללא הפרות סדר.

השר אהרונוביץ' הסביר כי "היינו צריכים לשחרר את האסירים על פי חוק. ברגע שחתמתי על חוק שמאפשר שחרור אסירים על פי שיקול דעת של שירות בתי הסוהר, אין ברירה. לפי הבנתי, רוב האסירים הביטחוניים הם שוהים בלתי חוקיים וחלקם קשורים גם לעבירות ביטחון".

על ההיערכות המשטרתית היום בבירה הסביר השר לביטחון פנים: "מחוז ירושלים מכיר את העבודה. משטרת ישראל תגברה כוחות והיו הערכות מצב. סך הכל היו בין 70 ל-90 אלף מתפללים. זה עבר בשקט ואני מקווה שתפילות אחר הצהריים וגם כל החג, יעברו בשקט. הרמדאן, נכון לנקודת הזמן הנוכחית, צפוי להסתיים בצורה שקטה".

חסן יוסף ששוחרר אתמול: "השתתפתי במו"מ על שליט"

בכיר חמאס ששוחרר אתמול מבית הכלא בישראל חשף אמש כי היה מעורב במשא ומתן לשחרור החייל החטוף גלעד שליט - מתוך כתלי הכלא.

"אני השתתפתי בפגישות רבות בנושא", אמר חסן יוסף ששב לביתו ברמאללה והוסיף כי המשא ומתן נפסק לפני חודש בלבד. על הטענות שאסירי חמאס הם שטרפדו את עסקת חילופי האסירים אמר יוסוף כי "מי שמעכב את התהליך הוא נתניהו". יוסוף הוסיף ואמר כי הוא אינו תומך בהחלטה הפלסטינית לפנות לאו"ם בבקשה להכיר במדינה פלסטינית בספטמבר והדגיש, שוב, שהמטרה הכי חשובה עכשיו היא "לסיים את הכיבוש". יוסוף תקף וטען כי ישראל מחזיקה אסירים רבים מעבר לתקופת המאסר שלהם.

אתמול אמר יוסוף בריאיון לכלי התקשורת של החמאס כי "היו חייבים לשחרר אותנו אבל הכיבוש, כהרגלו, מתמחה בפגיעה באנשים, בעם הפלסטיני, בחברי המועצה המחוקקת ובחברי תנועת חמאס בפרט". הוא הוסיף: "הוא עיכב את השחרור שלנו ושל אחרים. הדבר הזה לא מפתיע אותנו. זו התנהגות הכיבוש הישראלי".