עיריית ת"א השיקה סבסוד מגורי סטודנטים ב-4 מ' ש' בשנה

התוכנית - בשיתוף המוסדות האקדמיים ■ ראש העירייה רון חולדאי: ‏"זהו עוד צעד חשוב במכלול הפעילויות של עיריית ת"א יפו להתמודדות עם נושא הדיור"

‏"תוכנית עיריית ת"א לקרן מלגות לסבסוד שכר הדירה לסטודנטים היא ההיפך הגמור מהתנהלות הממשלה בשבועות האחרונים", כך אמר היום (א') יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, רן לבנה, לאחר הצגת התוכנית בעיריית ת"א, שתקציבה הוא 4 מיליון שקל בשנה.

‏ראש העירייה, רון חולדאי, הציג את תוכנית סבסוד המגורים לסטודנטים בעיר, שאושרה בשבוע שעבר בישיבה מיוחדת של הנהלת העירייה. לפי התוכנית תפעיל העירייה, בשיתוף עם אוניברסיטת ת"א, אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה והמכללה האקדמית ת"א-יפו, פיילוט למשך שנה, שבו סטודנטים שיעברו להתגורר בשכונות נוה שאנן, התקווה ויפו יקבלו עד כ-800 שקל כל חודש מתחילת התואר ועד סופו, כסבסוד לשכר דירה.

‏"זהו עוד צעד חשוב במכלול הפעילויות של עיריית ת"א יפו להתמודדות עם נושא הדיור", אמר חולדאי, "יתרונה של יוזמה זו הוא בחיבור בין הרצון של הסטודנטים לגור בעיר והחשיבות שהעירייה רואה במעורבות הסטודנטים בחיי העיר והקהילה".

‏בשנת הלימודים הקרובה ישתתפו בפיילוט כ-450 סטודנטים שישכרו דירה בשכונות נוה שאנן, התקווה וכמה שכונות ביפו, ויקבלו מלגות בסך 8000-9,600 שקל בשנה. אם הפיילוט יוכתר בהצלחה יצטרפו אליו סטודנטים נוספים בשנים הבאות.

‏סטודנטים שיהיו זכאים להשתתף בפרויקט הם כאלה שלומדים לתואר ראשון או שני בהיקף של לפחות 70% מתוכנית לימודים שנתית, במוסד אקדמי המשתתף עם העירייה במימון, כלומר, אוניברסיטת ת"א או המכללה האקדמית ת"א-יפו. בפיילוט ישתתפו רק סטודנטים שיציגו חוזה שכירות בשכונות הרלוונטיות, שבו קבועה התניה על עליית מחיר השכירות בשנה השנייה לפי מדד שיוגדר מראש בתיאום עם המוסדות להשכלה גבוהה. הפיילוט יהיה תקף לדירות שמכילות עד שלושה סטודנטים, כשאחד התנאים להשתתפות הוא מעורבות חברתית בקהילה בהיקף של 40 שעות. התמיכה תינתן לתקופה של עד שלוש שנים לסטודנט.

‏על מנת למנוע מצב שבו הסובסידיה תזלוג לבעל הדירה באמצעות העלאת מחיר השכירות, תותנה המלגה בסעיף שמגביל את עליית מחיר השכירות ל-5% בשנה השנייה. בנוסף, באוניברסיטת ת"א תפעל מינהלת דיור שתנהל משא ומתן עם בעלי הדירות ותכין מאגר דירות שממנו יבחר הסטודנט את דירתו. זאת על מנת לפקח ולמנוע חוזים דרקוניים וליישם בקרה על מצב הדירות.

‏לבנה ציין כי "הפרויקט הינו ההיפך מ'שליפה מהמותן' או תוכנית אד-הוק. בתום מלאכת מחשבת של תשעה חודשים, אנחנו מבינים שאמנם אין ביכולתנו לפתור את כל בעיות הדיור בת"א אבל אנחנו מסוגלים לסייע אפקטיבית למאות סטודנטים".

‏התקציב השנתי של הפיילוט הוא 4 מיליון שקל, או 12 מיליון שקל למשך שלוש שנים - 2 מיליון שקל בשנה מעיריית ת"א באמצעות קרן תל אביב יפו, מיליון וחצי שקל בשנה מאוניברסיטת ת"א ואגודת הסטודנטים של האוניברסיטה יחדיו וחצי מיליון שקל בשנה מהמכללה האקדמית תל אביב-יפו. מחוז מרכז של פרויקט החונכות פר"ח יחלק מלגות מעורבות חברתית בסך 2.5 מיליון שקל לסטודנטים שמשתתפים בפרויקט הדיור שיתרמו מזמנם לטובת הקהילה בשכונה שבה יתגוררו.