בוקסי בדרך לישראל: גישה לרשתות חברתיות ולערוצי תוכן

רשת באג תתחיל לשווק בקרוב את הבוקסי בוקס בישראל ■ הסטרימר המשודרג של בוקסי יעלה כ-1,000-1,200 שקל ליחידה ■ בוקסי גייסה עד כה כ-30 מיליון דולר

רשת המחשבים באג תתחיל לשווק בקרוב את הבוקסי בוקס בישראל. הבוקסי בוקס הוא סטרימר משודרג שמצויד בתוכנה של חברת בוקסי הישראלית.

הבוקסי בוקס, שמיוצר אצל החברה הטייוואנית D-Link, מאפשר גישה לרשת חברתיות ולמגוון רחב של תכנים ברשת. הבוקסי בוקס לא נמכר עד כה בישראל באופן רשמי, למעט מספר מצומצם של יחידות ששווקו דרך האתר HomeTheater. החברה הישראלית שפיתחה את התוכנה גייסה עד כה 29.5 מיליון דולר, בין השאר מקרן ההון סיכון פיטנגו ו-Softbank.

משתמשים שמעדיפים לוותר על השימוש בקופסה הפיזית יוכלו להוריד את התוכנה של בוקסי מהרשת, לחבר את המחשב לטלוויזיה וכך לחסוך כ-200 דולר, מחירו של המכשיר בעולם.

היתרונות הבולטים בממשק של בוקסי הם הפשטות שלו והיכולת שהוא מעניק לצפות בקובצי וידיאו של חברים בפייסבוק ולהתקין אפליקציות שהן ערוצי טלוויזיה אינטרנטיים.

הבוקסי מאפשר צפייה במגוון אתרים, לרבות יס-וואלה, Cnet, יו-טיוב, TED, Engadget ו-Revision 3. למכשיר מצורף שלט רחוק קטן, שבצידו האחורי ניתן למצוא מקלדת מלאה.

אבנר רונן, מנכ"ל בוקסי, סיפר לפני מספר חודשים ל"גלובס" על המהלך הצפוי. "אנחנו רוצים להביא את בוקסי לישראל עוד השנה", אמר, "לא בגלל שזו אסטרטגיית שוק, אלא כגאווה ישראלית - זה פשוט יאפשר לחברים שלנו לקנות את המוצר בחנות".

רונן ציין שהמוצר עדיין לא הושק בישראל בגלל מחסור בתוכן רלבנטי. "האתגר בלהביא את המוצר שלנו לישראל, הוא שצריך תוכן מקומי, כמו גישה למאקו. בלי גישה לתכנים אינטרנטיים, זה סטרימר".

בשוק הסטרימרים בישראל נמכרים, על-פי הערכות, כ-50,000 יחידות בשנה. עלות הבוקסי בוקס תהיה כנראה 1,000 עד 1,200 שקל.