אביטל: "מפגיני האוהלים רוצים מהפכה נוסח מרקס ולנין"

יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי לערוץ 7: "המהפכה לא תצליח, אני לא מודאג" ■ "הסוציאליזם הביא לטבח מיליונים. אני רוצה כלכלה שמתאימה ליהדות"

ד"ר גבי אביטל, יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי, תוקף בחריפות את מנהיגי מחאת האוהלים וטוען כי מדובר במהפכה שמארגן "השמאל הלאומי" השואפים ל"מהפכה נוסח מרקס ולנין". דבריו פורסמו בערוץ 7.

"כף רגלי לא תדרוך שם משום שמניעי המחאה לא מתאימים לי", אומר אביטל. "מישהו הרגיל אותנו לשנוא את העשירים. זה לא בסדר".

אביטל טוען כי "צדק חברתי זו סיסמה סוציאליסטית ומרקסיסטית", ולמרות שהוא מודה שהכלכלה החופשית בישראל "אינה במיטבה", הוא מדגיש כי "רק בזכותה הוסרו הרחיים הסוציאליסטיים מעל צווארו של הציבור".

"הסוציאליזם הביא לטבח מיליונים", ממשיך אביטל. "אני רוצה כלכלה שמתאימה ליהדות. שילוב של המוח היהודי עם כלכלה חופשית. גם כשיש מצוקות צריך לדעת לפעמים קצת להוריד את הראש. מאיפה באו הדרישות הללו? מהמניפסט של קארל מרקס שקורא להשכלה חינם, הכל חינם, זה ועד לתעל אותך לתרבות אחת ולאדם אחד. זה מנוגד לחופש האדם. יש קשר הדוק בין חירות לקפיטליזם. עובדה היא שמדינות קפיטליסטיות הן העשירות והמצליחות יותר בעוד מדינות סוציאליות הן העניות ביותר".

אביטל תוקף בחריפות את המפגינים וטוען כי הם "הכתיבו סדר יום שלם, ופתאום הוא השתנה כי אין טרור ואין פיגועים ואין תהליך מדיני. האלוהים שלהם - התהליך המדיני - מת, ונתניהו מייצב את השלטון והכלכלה. אמנם יש החלטות מסוימות שלא מוצאות חן בעינינו, אבל המגמה הכללית היא חיובית. נתניהו מפריע להם אז מה עושים, עוקפים את הדמוקרטיה. הולכים לבית המשפט העליון שהוא בידיהם והולכים למחאת הפייסבוק. מנצלים את הכלים הטכנולוגיים החדשניים למהפכה מסוכנת, אבל היא לא תצליח. אני לא מודאג".