תפנית אלימה למחאת הדיור? פעילים שרפו צמיגים בחולון

עשרות מפעילי מחאת הדיור חסמו את דרך משה דיין שבכניסה לחולון, במחאה על כוונת העירייה לפנות אותם מקומם ■ התושבים במאהל אמרו כי בכוונתם לא להתפנות ולהישאר עד שייענו כל דרישותיהם

פעילי המאהל תקעו את התנועה בחולון: עשרות מפעילי מחאת הדיור חסמו את דרך משה דיין שבכניסה לחולון, במחאה על כוונת העירייה לפנות מבני עץ שהוקמו במאהל המחאה בשכונת ג'סי כהן ללא היתר. המהומות פרצו אחרי שפקחים של עיריית חולון הגיעו למקום ודרשו מהתושבים לפנות את צריפי העץ שהוקמו שם. הם הגישו להם צווי הריסה הקובעים כי עליהם למלא אחר ההוראות תוך יממה אחת.

המאורע הצית זעם רב בקרב הפעילים, שהחליטו להעלות הילוך ולצאת בסערה לחסום את הכביש. בשעה זו הם קוראים שם סיסמאות בעד צדק חברתי ובעד קידום הדיור הציבורי. בשל כך, נחסמה דרך משה דיין לתנועה ובמקום משתרכים עומסי תנועה כבדים.

המפגינים שרפו צמיגים וספה במרכז הכביש. התושבים במאהל אמרו כי בכוונתם לא להתפנות ולהישאר עד שייענו כל דרישותיהם.

יו"ר התאחדות הסטודנטים: המאבק לא יהיה אלים

יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, הבהיר אחר הצהריים כי המחאה נגד יוקר המחייה, שהוא אחד ממוביליה, תישאר בעלת אופי לא אלים כפי שהייתה מלכתחילה - ולא תשנה את פניה לאלימה, דוגמת המהומות המשתוללות ברחובות לונדון.

"רציתי להתייחס לאמירות שיצאו כביכול מטעם התאחדות הסטודנטים, בדבר קריאה לאלימות או מה שיכול להתפרש כקריאת קרב לאלימות", אמר שמולי - בהתייחסו לפרסומים בנושא בכלי תקשורת שונים בארץ. "אני אומר בצורה חד משמעית ורוצה להיות ברור מאוד בנושא הזה: הסטודנטים שאני מוביל אותם לעולם לא ינקטו איזשהו אקט אלים נגד המדינה. המאבק שלנו מונע מתוך אהבה למדינה ומתוך רצון שלנו לחיות פה לאורך זמן", הוא הסביר.

בהמשך, הדגיש שמולי כי המאבק ברחובות ערים ישראל אינו בעל אופי פוליטי אלא חברתי בלבד: "פתרון אמיתי יבוא אם הממשלה. אני העם של ראש הממשלה וכמוני גם כל הארגונים החברתיים פה. כל התרסה וכל אמירה שעלולה להתפרש כקריאה לאלימות - אם אתם רואים בכזו שהיא מטעם הסטודנטים, אני קורא - בעיקר לכלי התקשורת - לחשוב פעמיים. הרבה כתבי חינוך שאנו מכירים לא מהיום יודעים שקריאה לאלימות היא דבר שרחוק ממני שנות אור. חשוב לי להבהיר את זה".