בית קפה בקיבוץ דפנה: קוקיה

כך תפתחו את הבוקר בכבוד

אחרי שנודניק תל-אביבי ממוצע כמוני כבר מוצא אפילו איפה לאכול, על מה נשאר לו להתלונן? על זה שאין לו בית קפה ראוי לשמו לפתוח איתו את הבוקר הצפוני שלו והוא נאלץ להסתפק בנס קפה בצימר, כמובן.

לא עוד. לפני כמה שנים פתחו אביבה ויואל אורבוך את קפה קוקיה בכניסה לקיבוץ דפנה ומאז אין אפילו לקוטרים מקצועיים כמוני (או לפחות כמו שהייתי פעם עד שגיליתי שצפרות זה אפילו יותר כיף מחזירות), סיבה להתלונן.

למרות מיקומו הצפוני, קפה קוקיה משחק במגרש התל-אביבי לגמרי. ולא בכדי. לא פחות מ-11 שנה ניהל יואל אורבוך את מסעדת דיקסי בתל-אביב, מספיק זמן בשביל לדעת איך בדיוק אוהבים התל-אביבים את המקיאטו שלהם. אביבה לעומתו הייתה קונדיטורית במקומות נחשבים כמו רביבה וסיליה ואורנה ואלה, כך שקצת קשה להפתיע אותה עם תלונות על הפבלובה שלה.

קוקיה מתנהל לפי כל גינוני הטקס של בית קפה ראוי לשמו אם לא למעלה מזה. הקפה מדויק, המאפים מצוינים, הכריכים מושקעים, הסלטים טובים וארוחות הבוקר עשירות. גם המחירים תל-אביביים לגמרי אבל על כך אין שום סיבה להתלונן. לא כאן המציאו את זה. בקוקיה לפחות נותנים תמורה. התלונה היחידה שלי, כדי שלא תחשבו שהשתבשה דעתי לגמרי בדרך לציפורים, הוא על הזמן שכל זה לוקח. גם באווירת השאנטי הצפונית, אין שום סיבה לחכות חצי שעה לכוס קפה הפוך.

קפה קוקיה, בכניסה לקיבוץ דפנה, 04-6945800, א'-שבת 09:00-23:00