מקורב לרשת: "מיזוג בין קשת לרשת כנראה כבר לא יקרה"

הבכיר חשף במגזין "פירמה" כי "יש הרבה היגיון במיזוג עם ערוץ 10, ומדובר בתסריט שיכול להתממש" ■ "כדי שרשת תוותר על יום שידורים, המחיר צריך להיות מאוד גבוה"

החלפת ימי השידור בין זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, שתתרחש בסוף השנה, מעלה שוב את השאלה האם הפתרון הראוי עבור רשת הוא ויתור על יום שידורים אחד ומכירתו לקשת, שכבר מספר שנים מחזיקה בתשתית המתאימה לשידורים במהלך שבעה ימים בשבוע.

במגזין "פירמה" הקרוב, אומר גורם בכיר המקורב לרשת, אשר בקיא בפעילות החברה, כי הוא דוחה את הרעיון מכל וכל ומכנה אותו "בלתי הגיוני". לדבריו, "הבעיה הכי גדולה של רשת וקשת היא ששתי הזכייניות מחזיקות בתקורות של חברה שלמה שיכולות לתמוך בשבוע ימים אבל כל אחת משדרת במהלך חצי שבוע. כדי שרשת תוותר על יום שידורים, המחיר צריך להיות מאוד גבוה".

* איזה סדר גודל?

"כ-70 מיליון שקל".

* בעולם שפועל לפי היגיון כלכלי, רשת וקשת היו צריכות להתמזג.

"אין ספק שאם לשני ערוצים מסחריים קשה פה, לשלושה יהיה מאוד צפוף. בפועל, מיזוג בין רשת לקשת כנראה כבר לא יקרה".

* ומיזוג בין רשת לערוץ 10?

"יש הרבה היגיון ברעיון הזה, וכעיקרון מדובר בתסריט שיכול להתממש. כרגע, הדברים לא עומדים על הפרק".

להבנתו של אותו בכיר רשת כבר הגיעה לבשלות וערוכה להתמודד לבדה עם ארבעה ימי שידור. לדבריו, אם עד לאחרונה הזכיינית התנהלה מתוך צורך בסיסי לשרוד ("מבנה הבעלות היה בעייתי, הרייטינג היה בצניחה חופשית ורשת נראית רע מאוד"), הרי שהיום הזכיינית עם הפנים קדימה, כשבפניה אתגר: "למרות שהפער בין רשת לקשת הצטמצם, עדיין מדובר בפער של כ-4.5 נקודות רייטינג, שזה כמו ההבדל בין גוליית לאחרון הפלסטינים".

* האם לקראת המעבר ל-4 ימי שידור, מתוכננת הזרמת כספים נוספת מבעלי המניות של רשת?

"ברשת עמלים על שינוי מבנה הבעלות, ולאחרונה התקיימו פגישות עם מספר בעלי הון בנושא. אחד מהאתגרים הכי גדולים שעומדים בפני רשת הוא לייצר מבנה בעלות שתומך בחברה".

מגזין "פירמה" יתפרסם ביום שלישי הקרוב