ארגון שחקני הכדורגל בספרד הודיע: נשבית את שני מחזורי הפתיחה

הליגה הספרדית אמורה להיפתח ב-20 באוגוסט, אבל השחקנים דורשים הקמת קרן שתבטיח להם את שכרם במידה ומועדונים יגיעו לפשיטת רגל

ראש ארגון השחקנים של שתי ליגות הכדורגל הבכירות בספרד, לואיס רוביאלס, הכריז היום (ה') כי השחקנים ישביתו את שני מחזורי הפתיחה של הליגות. המחזור הראשון אמור להתקיים בשבת הבאה, ה-20 באוגוסט.

השחקנים דורשים ממינהלת הליגה הספרדית להקים קרן שתבטיח להם את שכרם במידה ומועדונים יגיעו לפשיטת רגל. "כל השחקנים בשתי הליגות הראשונות מסכימים עם המהלך הזה, הצבענו עליו פה אחד", אמר רוביאלס. "אנחנו נמצאים מאחורי כל אירופה בתחום הזכויות של השחקנים. אנחנו לא דורשים עוד כסף - אלא בסך הכל מעוניינים שהמשכורות שלנו ישולמו".

באמצע העונה החולפת נמנעה רק ברגע האחרון שביתה מתוכננת בשתי הליגות העליונות בספרד, לאחר שארגון השחקנים טען כי למועדונים בליגת המשנה יש חובות בגובה 4 מיליון אירו לשחקנים שלהם.

לא מעט מועדונים בספרד נתקלו לאחרונה בקשיים כלכליים. מאיורקה, שבה משחק השוער הישראלי דודו אוואט, לא הורשתה לשחק בעונה החולפת בליגה האירופית בעקבות מצב פיננסי עגום. רויסטון דרנטה, שחקן ריאל מדריד שהושאל בעונה הקודמת להרקולס, פתח בשביתה בשנה שעברה לאחר שהרקולס לא הצליחה לשלם לו את שכרו. גם סנטאנדר וסרגוסה נמצאות במצב לא פשוט.

על-פי מחקר שפורסם השבוע באיטליה, החוב הכולל של קבוצות הליגה הספרדית בתום עונת 2010/11 הסתכם ב-3.5 מיליארד אירו.