הסרט ההודי של יונתן בן-ארצי

חברת לייב אסיה חתמה באחרונה על עסקה בהיקף של 10 מיליון ד' עם מדיה קורפ הסינגפורית להפצת תכנים טלוויזיוניים אסייתיים על-גבי האינטרנט במסגרת העסקה יופצו התכנים שמספקת החברה בפיליפינים, בהודו ובסין *בן-ארצי: "אנחנו נטפליקס אסייתי, עם דגש על שידורים חיים. יש לזה שוק גם בישראל, אבל אנחנו לא מתכוונים להיכנס אליו" / צחי הופמן

חברת Live Asia הישראלית חתמה על עסקה לשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת המדיה הגדולה בסינגפור - מדיה קורפ. כך נודע ל"גלובס".

העסקה מוערכת ב-10 מיליון דולר, וכשתושלם תפיץ מדיה קורפ באופן בלעדי את מוצרי ותוכני לייב אסיה בסינגפור בחמש השנים הקרובות. לפי פרסומים בסינגפור, תשיק מדיה קורפ ברבעון הרביעי של השנה מערכת ייחודית לשידורי טלוויזיה על-גבי רשת האינטרנט, ובאמצעותה תפיץ את הפתרונות של לייב אסיה לצופים הודים, פיליפינים וסינים.

כיום פועלות בסינגפור שתי פלטפורמות של שידורי תוכן טלוויזיוני בתשלום ל-6 מיליון אנשים.

למכור להודים תוכן שלהם

מדיה קורפ היא חברה-בת של טמסק - גוף ההשקעות המרכזי של ממשלת סינגפור, והיא היחידה המורשית להפיק ולייצר תוכן מקומי במדינה. כיום החברה מפעילה בסינגפור ערוצי טלוויזיה, רדיו, עיתונים ואתרי אינטרנט הכוללים תכנים מקוריים ומיובאים. במסגרת העסקה, מדיה קורפ תשיק לראשונה בסינגפור עשרות ערוצי טלוויזיה אסייתיים, כאלו שלא הותרו להפצה עד להשקת הפלטפורמה שלה.

"אנחנו מעבירים תכנים טלוויזיוניים על-גבי האינטרנט. אנחנו בעצם סוג של נטפליקס אסייתי", אומר יונתן בן-ארצי, נכדו של יצחק רבין המנהל את החברה ונמצא בין צוות המייסדים שלה.

לייב אסיה הוקמה בסוף 2006, והיא מספקת שידורי טלוויזיה להודים שנמצאים מחוץ להודו. "ההבדל בנינו לנטפליקס נמצא בשם שלנו. לייב אסיה, כלומר דגש על שידורים בזמן אמת".

לייב אסיה הוקמה ב-2006, וב-2008 השיקה את חברת Live Watch India המספקת 100 ערוצי טלוויזיה של תוכן הודי ושידורי VOD. המנויים משלמים 20 דולר לחודש עבור קופסה ביתית המאפשרת גישה לתוכן הזה. לייב אסיה מעבירה את השידורים, מקודדת אותם ומנהלת את הזכויות יוצרים מממשרדם ברמת החי"ל.

לחברה יש כבר 100 אלף מנויים משלמים בעולם - בארה"ב, בקנדה ובאפריקה למשל. לייב אסיה מאפשרת גם צפייה של התוכן במחשב.

לדברי בן-ארצי, החברה נמצאת עכשיו בתהליך של הטמעת המוצר על מכשירים המחוברים לאינטרנט. בנוסף, בסוף הרבעון השלישי של השנה, היא מתכננת להציע קופסה משלה, שתהיה דומה לקופסה Roku המציעה תוכן של נטפליקס. בטווח היותר רחוק התכנון הוא להטמיע את הגישה לשידורים בקונסולות משחק כמו פלייסטיישן 3 של סוני או אקס בוקס 360 של מיקרוסופט, המספקים היום גישה להולו ונטפליקס.

הפנייה של בן-ארצי לקהל האסייתי נשמעת קצת מוזרה, במיוחד כשמדובר בישראלי שמנסה למכור להודים תוכן שלהם.

רוב הסטארט-אפים חולמים על ארה"ב. למה החלטתם להתמקד דווקא בשוק האסייתי?

בן-ארצי: "אנחנו פונים לקהלים עם כוח קנייה גדול ותכנים מגוונים. אנחנו ממוקדים במדינות שבהן החדירה של הטלוויזיה היא קטנה.

"השקת החברה ב-2008 התרחשה סביב המשבר הקודם. הביזנס שלנו מסתדר טוב עם המשבר כי אנחנו נותנים לקהל מוצר הזול ב-80% מחברות הכבלים והלוויין שפועלות שם", אומר בן-ארצי, "הכבלים והלוויין מכריחים את הלקוחות שלהם לרכוש חבילת בסיס ב-50 דולר לחודש. הפתרון שלנו הוא כללי וזול יותר, שכן הלקוחות שלנו משלמים בערך 300 דולר לשנה".

לייב אסיה מחזיקה בישראל את מרכז השידורים והפיתוח של החברה. לפי בן-ארצי הסיבה היא יתרון גיאוגרפי. "מישראל ניתן לראות 90% מהלוויינים הבינלאומיים", הוא אומר.

לדבריו, הפעילות של החברה בהודו כבר רווחית.

אם תהיה הצעת רכישה על השולחן, תיקח אותה?

בן-ארצי: "אנחנו מתקדמים ורוצים לגדול. חיכינו שהודו תהיה רווחית בשביל להשיק את הפלטפורמה בפיליפינים".

למרות שהחברה ממוקמת בישראל, בן-ארצי לא מתכנן להציע את אותו רעיון לקהל הישראלי בארה"ב ובאירופה ורוצה לצפות בערוצים המשודרים בארץ. "חשוב לנו להישאר בפוקוס, אנחנו ישראלים ואנחנו עושים ביזנס", הוא אומר. "עם כמות השחקנים שיש בישראל, זה לא כל כך משמעותי, אבל אני חושב שיש כאן שוק. אני מניח שהוט ו-yes יטפלו בהם".

לייב אסיה

שנת הקמה: 2006

תחום פעילות: מכירת תוכן טלוויזיוני בטכנולוגיה מבוססת אינטרנט

סך גיוסים: 6 מיליון דולר

עובדים: 50

מייסדים: יונתן בן ארצי, סימי אפרתי ואלון לוי

משקיעים: צחי פישביין, משה גאון, משפחת רוטר, שמעון ויינטרוב ומשקיעים פרטיים

מקור: Online-IVC