ציפי לבני: "ממשלת נתניהו נלחמת במעמד הביניים"

(עדכון) - הכנסת התכנסה לדון ביוקר המחיה, אולם שרי הממשלה והעומד בראשה, נתניהו, לא טרחו להגיע ■ רק 3 שרים נכחו במליאה ■ את הליכוד ייצגו שני חברי כנסת בלבד.

המחאה החברתית קטעה ליום אחד את פגרת הקיץ של חברי הכנסת, והבוקר (ג') הם התכנסו לדיון מליאה מיוחד על יוקר המחיה, שביתת הרופאים ומצוקת הדיור.

עם זאת, חרף המחאה החברתית המתרחבת ברחבי הארץ, רוב שרי הממשלה והעומד בראשה, בנימין נתניהו, לא טרחו להגיע לדיון, כמו גם מרבית חברי הכנסת, והאולם נותר כמעט ריק.

3 שרים בלבד נכחו בדיון: השר בני בגין שנשלח לייצג את הממשלה, שר המשפטים יעקב נאמן ושר הפנים אלי ישי.

גם חברי הכנסת של הליכוד, שמתראיינים ללא הרף בטענה כי המחאה מוצדקת, לא הראו פניהם במשכן, פרט לשניים: ח"כ אופיר אקוניס ויריב לוין. בקדימה, שיזמה את הדיון, מתחו ביקורת חריפה על היעדרות חברי הכנסת.

"הליכוד מזלזל במחאה ומבזה את המפגינים כמו העומד בראשו. רק 3 חברי כנסת מהליכוד הגיעו לכנס החירום בכנסת והעבירו מסר ברור למחאה הציבורית - הליכוד לא סופר את העם. ממשלת נתניהו בזה לציבור ואפילו לא מתאמצת לשדר למפגינים שצעקתם חודרת את חומות הממשלה", נמסר.

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, תקפה את חברי הכנסת בטענה כי הם אינם מבינים את עומק המשבר. "נראה שחלק מהפוליטיקאים עדיין לא מבינים את עומק השבר. הם אומרים מילים שכאילו מחבקות - אבל לא מבינים באמת מה זה אומר צדק חברתי", אמרה לבני. "ממשלת נתניהו נלחמת במעמד הביניים".

"מאות אלפי האנשים שיצאו לרחוב הם ישראל במיטבה, הם בוגרי מערכות החינוך ותנועות הנוער, אלה ששירתו בצבא, שיבואו לשירות מילואים ושמוכנים להמשיך ולשרת הם רוצים מדינה שבה כל ישראל ערבים זה לזה ולא רק הם ערבים בחייהם לקיומה של המדינה, הם למדו בבית-ספר ובאוניברסיטה כי ההורים שלהם אמרו להם שאם ילמדו ויצטיינו גם יצליחו, והם מצליחים בלימודים אבל מרגישים שהחיים שלהם לא הופכים לסיפור הצלחה עליו חלמו", המשיכה לבני. "המחאה הזו גרמה להם להבין שזה שלמרות שעשו כל מה שאמרו להם שזה המתכון להצלחה בחיים זה שהם לא גומרים את החודש זה לא הכישלון שלהם זה לא כי הם לא בסדר זה כי המדינה לא בסדר איתם, וזה התיקון שהם דורשים".

לדבריה, "האזרחים הצעירים המדהימים האלה הם מוכנים לשלם מסים אבל זכותם לדעת שגם המיסוי צודק והוגן וגובים יותר ממי שיש לא ולא צריך ועדות כדי לעשות את התיקון ולהוריד את המסים העקיפים המ"עמ ומיסי הקניה - בשביל זה לא צריך ועדות יודעים כבר שצריך לעשות זאת. כדי שכל קנייה בסופר לא תסתכם במאות שקלים לביקור והמים והחשמל לא יהפכו למותרות - את זה אפשר לעשות עכשיו".

"לעשות צדק חברתי"

בגין, שנשלח להשיב מטעם הממשלה ביקר את קדימה על הפער הקיים לדבריו בין הנימוקים שלה לבין העובדה שכל זה היה תחת שלטונה. בגין התייחס לדברי לבני שדרשה שירות אחיות לבתי-ספר שאיננו מופרט: "זה היה רגע שחשתי כמיהת לב אמיתית לשיפור המצב ההחברתי, אך נזכרתי כי ההחלטה על הצעד הזה שלדברי לבני הוא אנטי-חברתי נפלה ב-2007 כשראש האופוזיציה ישבה בממשלה".

עוד אמר בגין כי הוא שומע את התלונות על כך שאזרחים רבים לא גומרים את החודש: "תופעה זו שאזרחים רבים מוציאים יותר מהכנסתם, אף היא לא החלה היום אלא לפחות מ- 2004".

בגין הוסיף ואמר כי "משק-בית שהכנסתו ברוטו היא 17 אלף שקל לפחות, הוא כבר בעשירון ה-8. כאשר מדברים איתנו על צדק חברתי, באתי מבית-ספר אחר, צדק חברתי לא מתחיל מהעשירונים ה-8 או ה-9 אלא מעשירונים נמוכים יותר. יש לעשות צדק חברתי עם אלה שיש להם הרבה פחות. עשיית צריכה להיות על-ידי מכשיר הקטנת האבטלה".