אהוד ברק: "יש גרעין של עובדות בשמועות על עסקת שליט"

ברק התייחס לדיווח על חידוש המו"מ עם חמאס ■ דיווחים בעולם הערבי: חאלד משעל יתחיל בסבב שלישי של שיחות לא-ישירות עם ישראל סביב עסקת שליט בתיווך מצרי

"יש גרעין של עובדות בשמועות" כי מתנהל מו"מ בקהיר לשחרורו של החייל החטוף, גלעד שליט. כך אמר היום (ג') שר הביטחון, אהוד ברק, בתשובה לשאלה בנושא בתוכנית של נסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה". הבוקר דיווח העיתון הלונדוני, אל-חיאת, כי ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, יגיע היום לקהיר כדי להתחיל בסבב שלישי של שיחות לא ישירות עם ישראל סביב עסקת שליט בתיווך מצרי.

מקורות פלסטיניים אמרו לעיתון כי ישראל מגלה סימנים של גמישות בנושא ההסכמה לשחרר אסירים ממזרח ירושלים ומקרב ערביי ישראל. עוד מסרו כי הוסכם על צמצום מספר האסירים שיגורשו מהגדה המערבית לאחר שחרורם. עם זאת, בכיר חמאס, אוסמה חמדאן, אמר לאל-חיאת כי ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, עדיין אינו מוכן לשלם את המחיר הנדרש להשלמת העסקה, למרות שלדבריו מדובר "במחיר הגיוני".

המחלוקת בין ישראל לחמאס בעניין שליט נסובה בעיקרה על מספר האסירים שישראל מבקשת לגרש לאחר שחרורם, שחרור "המבוקשים הכבדים" עם "דם על הידיים" ושחרור אסירים הנחשבים מנהיגים, כמו מרוואן ברגותי.

אל-חיאת דיווח כ הסבבים הראשון והשני של השיחות הלא ישירות בנושא שליט התנהלו בין משלחת החמאס בראשות אחמד אל-ג'עברי, ראש הזרוע הצבאית של הארגון, לבין דוד מידן, המתאם הישראלי המיוחד מטעם רה"מ נתניהו, ונציגי המודיעין המצרי.

גורם מצרי בכיר מסר לאל-חיאת כי אין פריצת דרך בשיחות, אך הביע תקווה שהן יתקדמו. לדבריו, החמאס קיבל החלטה להשלים את העסקה בהקדם. שלשום פורסם בסוכנות הידיעות הגרמנית ד-פ-א, כי ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, האלוף (במיל') עמוס גלעד, בא לקהיר, לשיחות על המצב בגבול וכנראה גם על שליט.