עוד ספקולציות: האם מנצ'סטר יונייטד תנפיק מניות בסינגפור?

אחרי פרסומים על הנפקה אפשרית בהונג-קונג ומכירת 25% מהשליטה במועדון לגורמים פרטיים, כעת עולה אופציה נוספת: הנפקה של מניות בשווי 610 מיליון ליש"ט בסינגפור

נמשכות הספקולציות סביב מבנה השליטה העתידי על מנצ'סטר יונייטד. לפני כחודשיים פורסם כי בעלי המועדון, משפחת גלייזר, שוקלים להנפיק את הקבוצה בבורסה של הונג-קונג. לפני 10 ימים הגיעו דיווחים לפיהם שוקלים האמריקנים למכור 25% מאחזקותיהם באלופת אנגליה למשקיעים פרטיים. עכשיו מגיע טוויסט חדש בעלילה: הנפקה אפשרית בסינגפור.

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי יונייטד שוקלת הנפקה של מניות בשווי 610 מיליון ליש"ט עד סוף השנה בסינגפור, זאת בהתאם לתנאי השוק ולהתפתחויות שונות. זאת לאחר שראשי המועדון הבינו כי סינגפור אטרקטיבית יותר מבחינתם מאשר הונג-קונג.

הדיווחים הקודמים ציינו כי יונייטד מעוניינת להנפיק את מניותיה בבורסה או למכור 25% מהשליטה בה למשקיעים פרטיים לפי שווי של 1.7 מיליארד ליש"ט.

הגלייזרים רכשו את יונייטד ב-2005, באמצעות הלוואות ומינופים שונים שיצרו את החוב הנוכחי של הקבוצה, עבור סכום כולל של 790 מיליון ליש"ט. החוב של המועדון עומד כעת על כחצי מיליארד ליש"ט.

על-פי הדו"חות האחרונים של המועדון, הנכונים לעונת 2009/10, למרות שנה שהסתיימה עם הכנסת שיא של 286 מיליון ליש"ט ורווח תפעולי של 91 מיליון ליש"ט, רשמה יונייטד בשורה התחתונה הפסד של 79 מיליון ליש"ט בגין החזרי ההלוואות.