ג'קוזי בר-השגה

מי שתכנן להכניס למחאת יוקר המחיה גם את המחיר המופרז בצימרים יכול להיות מרוצה

המחצית השנייה של אוגוסט הגיעה. בנתב"ג רשמו שיא של נוסעים, הקייטנות נגמרו, בית-הספר עוד לא נפתח, ומי שנמאס לו מהאוהלים מחפש מקום מפלט לשרוד בו את השבועיים הבאים.

על הרקע הזה, המחשבה על צימר בגליל נראית סבירה בערך כמו האפשרות שביבי ילך לגור באוהל ברוטשילד. האמנם? בדיקה זריזה מגלה כי הרבה צימרים איכותיים היו פנויים, ובעלי הבית הציעו בקלות מחיר מיוחד.

תוצאה של המחאה? לבעלי הצימרים אין ספק: "המחירים ירדו קצת בגלל המחאה, אז גם אני צריך לרדת", אמר בעל צימר אחד; אחר הציע הנחה של 300 שקל; שלישית הציעה את הבקתות המדהימות שלה שנותרו פנויות - ברשימת המומלצים של הצימרים הטובים ביותר - במחיר של 700 שקלים ללילה. הרביעית, שמציעה צימר מושקע ומרווח, כולל בריכה, ב-400 שקל ללילה, אמרה שהעסקים קצת חלשים בגלל תשעה באב, "אבל גם בגלל המחאה". בימים רגילים, היא אומרת, היא דורשת 700 שקל ללילה.

"בגדול, התפוסה דומה לשנה הקודמת", מבהיר שמואל חזן, מנהל מחלקת התיירות של מועצה אזורית גולן, "מה שכן, מתמקחים יותר על המחיר".

ענת ניסים, מנכ"ל עמותת "ארץ הגליל", מביאה נתונים מעט שונים ומצביעה על ירידה של כ-10% בתפוסה. "אי-אפשר לבודד ולומר שהמחאה החברתית היא הסיבה לירידה", היא מסייגת. "ברור שמחאה כזו עושה משהו. אך באותה מידה את רואה את הטרמינל בנתב"ג מלא, וכאן נכנסת ההשפעה של שער דולר נמוך, שפוגע בתיירות הפנים".

אז מי שתכנן להכניס למחאת יוקר המחיה גם את המחירים המופרזים בצימרים, יכול לנוח על זרי הדפנה. צדיקים, מלאכתם נעשית בידי אחרים.