טרכטנברג: "יש צורך בקביעת סדר עדיפויות חדש בכלכלה"

(עדכון) - טרכטנברג בסיום הפגישה עם שר האוצר: "בכלכלה אי-אפשר גם וגם" ■ עוד התייחס לאישור התקציב לשנת הלימודים תשע"ב: "הדרמה היא שלא הייתה דרמה"

שר האוצר, יובל שטייניץ, נועד היום (ד') עם ראש צוות "רוטשילד", פרופ' מנואל טרכטנברג, במשרדו לטובת עדכון. לטרכטנברג התלוו ראשי תתי הוועדות: פרופ' יוג'ין קנדל, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, העומד בראש ועדת המסים; ד"ר שלומי פריזט, כלכלן ראשי של הממונה על ההגבלים העסקיים, העומד בראשות ועדת התחרותיות ויוקר המחיה; גל הרשקוביץ', הממונה על התקציבים, העומד בראש ועדת השירותים החברתיים ומנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, העומד בראש ועדת הדיור.

"שיתוף הפעולה בין האוצר לבין הצוות הוא ציר מרכזי להצלחת הוועדה, ויש שיתוף פעולה טוב וכנה", כך אמר היום פרופ' טרכטנברג בסיום הפגישה. "אני מאד מעריך את עבודת נציגי האוצר אשר הגיעו לוועדה בתחושת שליחות אמיתית, ועובדים הרבה מעבר לפוזיציה הפורמלית".

"יש צורך בקביעת סדר עדיפויות חדש, בכלכלה אי-אפשר גם וגם", הוסיף טרכטנברג, שציין כי הוא חוזר מאחת הישיבות החשובות ביותר, בה אושר התקציב להשכלה גבוהה בסך 7.7 מיליארד שקל לשנת תשע"ב. "זו הפעם הראשונה אחרי עשור שהתקציב אושר לפני תחילת שנת הלימודים, וללא שביתות", דברי טרכטנברג. "הדרמה האמיתית באישור הזה - היא שלא הייתה דרמה, אחרי עשור".

טרכטנברג מעוניין להוריד המתח בין צוותו לאוצר

טרם הפגישה, דווח כי טרכטנברג צפוי לסקור את עבודת ראשי הצוותים ולשבח אותם על מקצועיותם ועל יכולת שלהם לעבוד בלו"ז קצר כמתחייב. טרכטנברג אמר כי "חברי הוועדה מאופיינים ביכולת מקצועית נדירה לצד רגישות חברתית".

טרכטנברג מעוניין להוריד את המתח בין צוותו לבין משרד האוצר, שאחרי 26 שנה של מונופול מוחלט בעיצוב ותכנון המדיניות הכלכלית במשק, נלקחה ממנו הסמכות לטובת צוות "רוטשילד", דבר שפגע אנושות בתדמית ובכוחו של המשרד. גם בתוך האוצר, וגם מחוצה לו יש הסכמה מקיר לקיר כי המשרד עובר את התקופה הקשה ביותר בעשורים האחרונים וכעת מחפש שר האוצר, המסומן כאחראי למשבר, מחלץ.

באוצר מכחישים מועמדותו של טרכטנברג לתפקיד מנכ"ל המשרד

זו הסיבה שבימים האחרונים רווחת הערכה כי שטייניץ, המתקשה למצוא מנכ"ל למשרד, צפוי להציע לטרכטנברג את התפקיד, במקום חיים שני, שהתפטר בתחילת החודש. כעת, שטייניץ מתקשה למצוא מחליף וטרכטנברג מצטייר כמנהיג שמסוגל להוציא את המשרד מהמשבר שפוקד אותו. במשרד האוצר דאגו להכחיש את דבר מועמדותו של טרכטנברג למשרה.

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מחפש מנכ"ל למשרדו, שכן איל גבאי צפוי לעזוב כבר בתחילת החודש הבא, כאשר הקרבה שנוצרה בינו לבין טרכטנברג, הופכת את האחרון למועמד מוביל למשרה. שמו של טרכטנברג גם הוזכר כאחד מהמועמדים בעלי הסיכויים הגבוהים ביותר להחליף את נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, שצפוי לעזוב את הבנק בשנת 2012.