בעקבות הפיגועים: מפגיני האוהלים ביטלו את העצרת בסופ"ש

(עדכון) - לפני שנודע על הפיגועים בגבול מצרים, תכננו ראשי המחאה לערוך בי-ם צעדה ועצרת בשבת

מארגני המחאה החברתית החליטו שלא לקיים בסוף השבוע הקרוב עצרות והפגנות על יוקר המחיה, בשל פיגועי הטרור שאירעו בדרום היום. בהודעה שפרסמה התאחדות הסטודנטים נכתב: "התאחדות הסטודנטים הארצית החליטה לבטל את אירועי המחאה של סוף השבוע בירושלים עקב האירועים הביטחוניים בדרום הארץ. לאחר תום האירועים הביטחוניים בדרום המחאה החברתית תימשך. התאחדות הסטודנטים הארצית מרכינה ראשה ביום קשה זה, משתתפת בצער המשפחות ומאחלת החלמה מהירה לפצועים".

תוכנית לסוף השבוע הייתה להתכנס לפני העצרת במאהל שבגן הסוס, ומשם להוציא ב-21:00 צעדה לכיוון בית ראש הממשלה. בכל מקרה לא תוכננה עצרת בת"א.

חצי מיליון שקל הוצאות לוגיסטיות

על פי הערכות, הוציאו עד כה הסטודנטים כחצי מיליון שקל על המאבק, בעיקר על לוגיסטיקה. היום הוקמה עמדת תרומות רשמית במאהל רוטשילד בתל אביב, שתפעל במקביל לאתר התאחדות הסטודנטים באינטרנט, המגייס אף הוא תרומות. במסגרת ההיערכות להמשך המאבק, קיבלו הסטודנטים תרומה כספית לא מבוטלת בסך 1.7 מיליון שקל מחברת התיירות איסתא, שהתאחדות הסטודנטים מחזיקה בכ-35% ממניותיה.

ירידת מתח

לאחר חמישה שבועות של מאבק, אנשי מאהל רוטשילד בתל אביב מספרים כי המצב נעשה קשה מיום ליום. אנשי צוות המטבח במאהל מספרים כי זרם התרומות והאספקה ירד באופן משמעותי, וכתוצאה מכך ירד מספר הארוחות במקום משלוש לשתיים בלבד.

לדברי אנשים המתגוררים במאהל מאז הקמתו, יש במקום תחושה של ירידת מתח ופחות אנשים מגיעים למאהל. היום עתידה לצאת משם משלחת לרמת גן כדי להקים מחדש מאהל שפונה, ובמקביל, אומרים אנשי המאהל, בכוונתם לחזק את המאהלים האחרים בתל אביב ואולי גם להקים מחדש מאהל בשדרות חן.

בתוך כך, ממשיכים חברי צוות המומחים העצמאי בראשות פרופ' אביה ספיבק ופרופ' יוסי יונה לבקר במאהלים. אתמול נפגשו חברי הצוות הכלכלי במאהל בשכונת התקווה ושוחח עם תושבים במשך יותר משלוש שעות. הערב (ה') צפוי להגיע פרופ' יונה לבקר במאהל בחיפה ולדבר על מדינת הרווחה ועל מה שנדרש להצלחת המאבק.