בלומברג: "נתניהו חייב לפתור את בעיית הריכוזיות במשק"

מאמר מיוחד בבלומברג מתייחס למצב הכלכלה הישראלית ורואים בריכוזיות הבעיה המהותית של ישראל: "יהיה קשה למצוא את האיזון אך לנתניהו אין שום ברירה אחרת"

מאמר מיוחד שפורסם היום (ה') בבלומברג התייחס לשאלה הגדולה מדוע הישראלים כל כך מתוסכלים כאשר הכלכלה הישראלית במצב טוב כל כך? "הכלכלה הישראלית במצב טוב יותר מהכלכלה באירופה והרבה יותר טובה ממצב הכלכלה בארה"ב", נכתב.

המאמר נפתח בסקירת מצב הכלכלה בישראל, הצמיחה של הכלכלה הישראלית עמדה על 3.3% ברבעון השני, האינפלציה בחודש יולי היא פחות מ-3.5% בהשוואה לשנה הקודמת ושיעור האבטלה עומד על 6% ברבעון הראשון "האמריקנים יכולים רק לחלום שיהיו להם בעיות מעין אלה", נכתב המאמר.

"על רקע האינדיקטורים הכלכליים החיוביים עולה השאלה מדוע 300 אלף ישראלים הצטרפו למצעד המחאה הגדול ומדוע המוני ישראלים גרים באוהלים?", נכתב במאמר. בבלומברג תוהים איך הכלכלה הישראלית שמעולם לא הייתה יותר יציבה" כאשר צ'ק פוינט וטבע הן בין חברות המובילות בעולם, הגיע למצב זה. "לישראל יש יותר חברות הנסחרות בנאסד"ק יותר מכל מדינה אחרצת בעולם (למעט ארה"ב וסין כמובן)".

בבלומברג זיהו את הבעיה המרכזית של הכלכלה הישראלית בעודף ריכוזיות בשוק,"אחת המסקנות המהותיות העולות מהסיפור הישראלי היא כי צמיחה כלכלית למעטים על חשבון הרווחה החברתית של ההמונים, היא בעייתית מאוד בחברה דמוקרטית, יהיה קשה למצוא את האיזון אך לנתניהו אין שום ברירה אחרת", נכתב במאמר בלומברג.

במאמר מעריכים כי העלייה במחירי מוצרי הצריכה בישראל תעצר לאחר הסרת מחסומים בירוקרטיים שמונעים תחרות. "יש צורך בשינוי בסדרי עדיפויות", סבורים בבלומברג.