טרכטנברג: "למרות הפיגוע, נמשיך בנחישות להביא בשורה"

ראש "צוות רוטשילד" כתב את הדברים הערב, בבלוג שלו ■ לדבריו, ימשיכו בעבודה "על אפם וחמתם של המרצחים ושל שולחיהם ושל המריעים להם סביב סביב"

"אנו נמשיך באותה נחישות, ובאותה תחושה של דחיפות ושל גורליות השעה, ובאותה שאיפה להביא בשורה - על אפם וחמתם של המרצחים ושל שולחיהם ושל המריעים להם סביב סביב". את הדברים האלה כתב הערב (ה') פרופ' מנואל טרכטנברג, העומד בראש "צוות רוטשילד" שמינה ראש הממשלה נתניהו, במטרה להציע פתרונות לבעיית יוקר המחייה בישראל.

"שוב חזרה התחושה המעיקה, המוכרת כל כך: הטלפון הבהול, ההקשבה המתוחה לרדיו, הדאגה לקרוב משפחה שבדיוק נופש באילת… ושוב אני מתמלא זעם כמעט בלתי נשלט, ורצון להלום במישהו או במשהו כדי לתת לו דרור", כתב טרכטנברג בבלוג שלו, שנפתח עם הקמת הצוות.

"לרגע קט חשבנו לעצמנו שהשכונה הפראית בה אנו חיים, החליטה משום מה לשבת בצד ולצפות להנאתה במפגן המוני מכובד כל כך של ערגה לחברה טובה יותר. אבל לא, הרצח הנתעב שלא משיג דבר פרט מלהוכיח שוב ושוב את טיבם האכזר של אויבינו, את היותם חסרי צלם אנוש, טופח פעם נוספת על פנינו בעוצמה, ללא רחמים. אף כי טרם קברנו את מתינו, שומע אני מכל עבר, אם כי בלחש, השאלה, 'ומה הלאה?, מה יהיה עם המחאה, עם עבודת הוועדה, עם הסיכוי לשינוי? האם שוב סוגיות חברה וכלכלה יוטבעו בדם הקורבנות ולא יישאר מהן זכר?'", כותב טרכטנברג.

אולם, הפרופ' מתייחס כי "קשה למצוא פניות נפשית ורגשית כדי לתת לשאלה כה טעונה מענה הולם, אבל מענה כלשהו מתבקש ולא אחמוק ממנו. לזה אני מתחייב: אנו נמשיך באותה נחישות, ובאותה תחושה של דחיפות ושל גורליות השעה, ובאותה שאיפה להביא בשורה, על אפם וחמתם של המרצחים ושל שולחיהם ושל המריעים להם סביב סביב".

"כי לא ניתן להם למנוע מהחברה הישראלית להרים את עצמה לעבר עתיד טוב יותר, כי אין לנו הלוקסוס לפעול בתור אלא בו זמנית בכל החזיתות, כי היכולת שלנו להתמודד לאורך זמן עם אויבנו תלויה לא רק במסירות והקרבה שלנו כלובשי מדים, אלא גם ביכולת להוביל ולחולל שינוי בתור אזרחים שוחרי ערכים שנביאינו הטיפו לפני דורות", מסביר טרכטנברג.

"אבל בשעה זאת אני, ואני בטוח שאתם גם, לא יכול אלא להניח בצד את ענייני דיומא, לכאוב את כאב הנופלים, להתאבל, להרגיש את עוצמתו של קשר הדם עם מדינה שלמה שלא רוצה עוד, ששבעה צער, שרוצה סך הכול להיות מסוגלת גם למחות מעת לעת, ולהתווכח בלהט, ולקוות לטוב ככל האומות".