גוגל סלבס: שירות חדש לאימות זיהוי ברשת גוגל פלוס

גוגל הודיעה על שירות חדש שיאמת את זהותם של סלבס ואישי ציבור שיפתחו חשבון ברשת החברתית שלה ■ בטוויטר מצמידים תגיות אימות לחשבונות המועדים לזיוף ובפייסבוק מקפידים לאמת זהות של בעלי חשבונות הנושאים שמות של מפורסמים

האם דולי פרטון שמנהלת חשבון בגוגל פלוס היא אכן דולי פרטון? השאלה הזו פורסמה אתמול בבלוג הרשמי של גוגל, שהודיעה על שירות חדש שיאמת את זהותם של סלבס ואישי ציבור שיפתחו חשבון ברשת החברתית.

"התחלנו לצרף לחשבונות המשתמשים תגי אימות זיהוי, כדי שתוכלו להיות בטוחים שהאדם אותו אתם מצרפים למעגל החברים שלכם הוא אכן מי שהוא טוען שהוא", נכתב בפוסט. "נכון לעכשיו אנו מתמקדים במתן אפשרויות אימות הזיהוי לאנשי ציבור, ידוענים או אנשים שנמצאים במעגלים רבים של עוקבים. אבל צריך לזכור שזו רק ההתחלה והשירות יתרחב בעתיד".

את ההודעה מלווה סרטון הסבר קצר על השירות החדש. גוגל פלוס אינה הרשת החברתית הראשונה המציעה שירות אימות זיהוי למשתמשיה.

בטוויטר מצמידים תגיות אימות לחשבונות המשתמשים המועדים לזיוף ובפייסבוק מקפידים לאמת זהות של בעלי חשבונות הנושאים שמות של מפורסמים, או כאלו שהתקבלה תלונה לגבי אמיתותם. בניגוד לרשתות האחרות, בגוגל פלוס מעוניינים להרחיב את שירות אימות הזהות גם למשתמשים שאינם מפורסמים או פופולריים במיוחד.

כבר עתה אוסרת גוגל פלוס על הגולשים הנרשמים אליה להשתמש בשמות בדויים או בכינויים. הכוונה להרחיב את שירות אימות הזיהוי לכל המשתמשים הרשומים בה מעלה מחדש על הפרק את הדיון סביב השימוש בשמות אמיתיים ברשתות חברתיות והסכנה שבמסירת פרטים מזהים שעלולים ליפול לידיים הלא נכונות במקרה של מתקפת סייבר על אחת הרשתות.