גורם בשב"ס: "מדליף תמונת מרגלית צנעני לעיתונות - יפוטר"

בארגון החלו לחקור מי אחראי להדלפת תמונתה של הזמרת החשודה בסחיטה, שצולמה כשנקלטה בכלא ■ גורם בשב"ס: "זהו מעשה מחפיר וחמור שלא נעבור עליו לסדר היום"

בשירות בתי הסוהר ממשיכים לחקור מי מבין אנשי הארגון אחראי להדלפת תמונתה של מרגלית צנעני כשנקלטה כעצירה בכלא נווה תרצה - תמונה, שכשנחשפה הזמרת לפרסומה, גרמה לה לפרוץ בבכי מר באולם בית המשפט.

ועדה מיוחדת בשב"ס היא שאמונה על בדיקת הנושא ועל איתור האיש שהעביר את התמונה לכלי התקשורת - ועורר סערה סביב הנושא. גורם בשירות אמר לחדשות 2: "אנו מתייחסים לדבר בחומרה רבה. זהו מעשה מחפיר. אנחנו לא משחקים. נחקור מהיכן הודלפה התמונה". אותו הגורם הוסיף והדגיש כי "מדובר במעשה חמור שלא נעבור עליו לסדר היום. אם מדובר במישהו מתוך המערכת, מה שיעמוד על הפרק הוא פיטורים מידיים".

בכיר לשעבר בשב"ס העלה את האפשרות כי "מדובר בתרגיל חקירתי של המשטרה". הוא הסביר כי "בתקופות שבהן אסור להפעיל שום לחץ פיזי מכל סוג על חשוד, לחץ פסיכולוגי כמו הדלפת תמונה מהמעצר בהחלט יכול להיחשב כדרך לשבור את רוחה של צנעני".

הבכיר לשעבר בשירות בתי הסוהר האמין כי בכך לא תם פרק ההשפלות בחקירתה של צנעני. "אני לא אתפלא אם בשלב הבא נראה אותה מובלת באזיקים לראווה. ככה מראים לעצור שעולמו חרב עליו וזה מביא אותו, בסופו של דבר, להישבר. בכל הארכת מעצר מקבלת המשטרה תמונה מודפסת של העציר כדי שתוכל לזהותו וייתכן שזו הייתה הנקודה שהתמונה הודלפה בה".

"עדיף למי שהדליף להודות במעשה"

עבר כבר היה שימוש בהדלפה של תמונות על מנת לשבור את רוחם של אסירים, כמו במקרה של מרוואן ברגותי ב-2004. אז, בתקופה שבה הוכרזה שביתת רעב בקרב האסירים הפלסטינים בבתי הסוהר הישראלים, הודלפה לעיתונות תמונה של ברגותי אוכל - דבר ששבר את רוחם של האסירים האחרים והביא לסופה של שביתת הרעב.

למרות זאת, לא שולל הבכיר לשעבר את האפשרות שמדובר בסוהר מתוך השירות. "ייתכן שמדובר במעשה קונדס, אבל אני מאד אתפלא על כך", מדגיש הבכיר. "מדובר בפעולה שכל איש שב"ס יכול לבצע. המערכת יכולה לספק את המידע באיזה רגע ומאיזה מסוף נפתחו פרטיה של צנעני, כך שהדרך להגיע אליו תהיה מהירה מאד", הוא מזהיר.

בכל מקרה, ההערכה היא שאם מדובר אכן באיש שירות בתי הסוהר, ימיו בשירות הארגון ספורים. "המדליף יפוטר מידית. הוא יעבור שימוע זריז, יתבקש לשים את תעודת הסוהר על השולחן ויפוטר ללא הטבות", מבהיר הבכיר לשעבר ומציע: "עדיף לו שיתייצב מעצמו ואולי יגלו כלפיו מידה של רחמים".