ענבל אור מציגה: "דיור בר השגה" ב-1.25 מ' ש' לדירה

במודעות שמפרסמת החברה בעיתונים היא "דוחקת" ברוכשי הדירות לקנות דירה בפרויקט יוקרה שלה בגבעתיים, "לפני שהמחירים קופצים ב-250 אלף שקל"

קשה להאמין שלזה מתכוונים מפגיני האוהלים והזוגות הצעירים המשוועים לדיור בר השגה בישראל: חברת אור סיטי נדל"ן, שבשליטת היזמית ענבל אור, מפרסמת מודעות בהן היא מציעה "דיור בר השגה" בגבעתיים במחיר של החל מ-1.25 מיליון שקל לדירה.

במודעה, הנוגעת לפרויקט "2 בגבעתיים" אותו בונה אור סיטי בשכונת בורוכוב בגבעתיים, מדגישה החברה כי מדובר ב"דיור בר השגה" והיא מתפארת בכך שהיא חתכה את מחיר המינימום מ-1.75 מיליון שקל מ-1.25 מיליון שקל. יתרה מזאת - החברה "דוחקת" ברוכשים למהר, "לפני שהמחירים קופצים ב-250 אלף שקל", לשון המודעה.

בישראל אין קריטריונים מוגדרים לדיור בר השגה, אולם הכוונה היא לדירות קטנות ומוזלות. קשה להאמין שדירות ב-1.25 מיליון שקל עונות על הקריטריונים, בייחוד לאור העובדה שלאחר הגבלות בנק ישראל רוכשי הדירות הבאים ליטול משכנתא מתבקשים להביא מהבית הון עצמי של לפחות 40% מערך הדירה, כלומר במקרה שלפנינו נדרשים הרוכשים לשים על השולחן חצי מיליון שקל לפחות. לשם ההמחשה, סכום זה שווה ערך לכ-55 משכורות (ברוטו) בהתחשב בשכר הממוצע במשק.

במודעה מדגישה אור סיטי כי מדובר במבצע התקף ל-3 ימים בלבד. כידוע, השבועות והחודשים האחרונים מאופיינים בקיפאון בשוק הנדל"ן וקבלנים רבים יוצאים במבצעים על מנת לפתות את רוכשי הדירות, שמצידם מעדיפים כעת לשבת על הגדר ולבחון כיצד ישפיעו צעדי הממשלה והמחאה החברתית על השוק.