רווח של כ-103 מיליון דולר לחברה לישראל ברבעון השני

צים סיימה את הרבעון השני בהפסד של כ-68 מיליון דולר לעומת רווח של כ-3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד

החברה לישראל, הנמצאת בשליטת עידן עופר, סיימה את הרבעון השני של 2011 ברווח נקי של כ-103 מיליון דולר, לעומת רווח של כ-157 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ולעומת הפסד בשיעור של כ-53 מיליון דולר ברבעון הראשון.

הכנסות החברה לישראל ברבעון השני היו כ-3.14 מיליארד דולר לעומת כ-2.54 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-602 מיליון דולר.

סך הנכסים הסחירים של החברה לישראל הינו כ-10 מיליארד דולר, גבוה ביותר מפי 5.5 מהחוב נטו של החברה.

מבין החברות שאינן ציבוריות בפורטפוליו של החברה, חברת הספנות צים סיימה את הרבעון השני בהפסד של כ-68 מיליון דולר לעומת רווח של כ-3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ולעומת הפסד של כ-111 מיליון דולר ברבעון הראשון. צים סיימה את הרבעון השני של השנה כשהיא מציגה גידול משמעותי בהכנסות ובכמויות המובלות: מחזור ההכנסות ברבעון הסתכם בכמיליארד דולר לעומת 912 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה, ו-933 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - גידול של 10% ביחס לרבעון הראשון של השנה ו-7% ביחס לרבעון המקביל.

הגידול נובע מעלייה בכמות המובלת שגדלה ב-7% ביחס לרבעון הקודם ו-9% ביחס לרבעון המקביל. עם זאת, עקב תנאי השוק הקשים השוררים בענף ירד המחיר הממוצע למכולה מובלת ברבעון השני ל-1,307 דולר למכולה לעומת 1,360 דולר ברבעון הקודם. מגמת הירידה במחירי ההובלה נובעת בין היתר מגידול מספר האוניות הפעילות על רקע כניסת אוניות חדשות בחציון הראשון של השנה.

הפסד תפעולי של 79 מיליון דולר לצים

הרבעון השני של צים הסתיים בהפסד תפעולי של 79 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של 7 מיליון דולר ברבעון הקודם. הכנסות המימון נטו של צים ברבעון הסתכמו ב-11 מיליון דולר לעומת הוצאות מימון של 105 מיליון דולר ברבעון הקודם. השיפור בהוצאות המימון נובע בעיקרו מהכנסה חשבונאית בסך 53 מיליון דולר שנרשמה ברבעון הנוכחי עקב שערוך נגזרים במאזן צים, וזאת לעומת הוצאה בסך של 70 מיליון דולר בגין סעיף זה שנרשמה ברבעון הקודם.

הכנסות איי. סי. פאואר, הפועלת בתחום החשמל והאנרגיה באמריקה הלטינית, הסתכמו בחצי השנה ב-277 מליון דולר לעומת 223 מליון דולר בתקופה המקבילה, גידול של כ-24%. ה-EBITDA היחסי הסתכם בחצי השנה ב-93 מליון דולר לעומת 68 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הגידול בהכנסות ובמקביל ב-EBITDA היחסי נובע בעיקר מגידול בייצור חשמל בתקופה זו לעומת התקופה המקבילה אשתקד הודות לטורבינה השלישית שנכנסה לפעולה באתר קלפה במרץ 2010, ולעלייה במכירות החשמל ובמחיר החשמל בחברת הבת באל-סלוודור כתוצאה מאיחור בתחילת העונה הגשומה שם (איי. סי. פאואר מייצרת חשמל באל סלוודור בתחנת כוח מוסקת מזוט).

הרווח של איי. סי. פאואר ברבעון השני עמד על כ-8 מיליון דולר, לעומת רווח של כ-9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בחצי השנה הרווח הסתכם ב-20 מיליון דולר לעומת 24 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

בטר פלייס, מיזם הרכב החשמלי של החברה לישראל ושי אגסי, סיים את הרבעון השני בהפסד של כ-8 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-31 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ואילו צ'רי קוואנטום סיימה את הרבעון השני בהפסד של כ-32 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.