רשת ביטלה את "1 נגד 100" עם בוז'י הרצוג

הרשות השנייה הבהירה לזכיינית כי בשל הסמיכות של שידור התוכנית לפריימריז במפלגת "העבודה" היא עלולה להוות תעמולה אסורה

זכיינית ערוץ 2 רשת לא תשדר תוכנית ספיישל של השעשועון "1 נגד 100" בכיכובו של ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג. זאת לאחר שהרשות השנייה הבהירה לזכיינית כי מועד השידור לפני הבחירות המקדימות במפלגת העבודה, בהן משתתף הרצוג, עלול להוות תעמולה אסורה לפני מערכת בחירות. מועד התוכנית שנקבע הוא שבוע לפני הפריימריז שצפויים להתקיים ב-12 בספטמבר.

הרצוג אמור היה לעמוד במרכזה של התוכנית בהגשתו של אברי גלעד ולהתחרות מול 100 אנשי ליכוד. התוכנית כבר צולמה. שידור התוכנית המצליחה המשודרת בפריים טיים, עשוי היה להיטיב עם הרצוג ברגעים המכריעים שלפני הבחירות.

הרשות השנייה לא עסקה רק בנושא הרצוג, אלא גם בהשתתפותה של שלי יחימוביץ' בתוכנית בערוץ 24. אמנם ערוץ זה אינה תחת פיקוחה, אך מתברר שקדימונים לאייטם בהשתתפותה בתוכניתם של גל אוחובסקי ואלירז שדה, עלו גם בערוץ 2. מחשש כי הדבר מהווה תעמולה בעייתית, העירה הרשות השנייה בנושא לקשת, אשר מחזיקה גם בערוץ 24. ואולם, יחימוביץ' בחרה בעצמה לבטל את האייטם בהשתתפותה בשל האירועים בדרום ועל כן הפרומואים ירדו אף הם.

כעת צפויה יחימוביץ' להגיע בכל זאת לשידור בערוץ 24 במהלך השבוע הבא. על פי גורמים בסביבת התוכנית, האיסור על תעמולה בשידור יישמר במהלכו ואולם יחימוביץ' צפויה לדבר על דברים אישיים ועל תפיסת עולמה העקרונית. במועצת הכבלים והלוויין לא העירו לערוץ בנושא.

מהרשות השנייה נמסר, כי "הרשות אכן האירה את תשומת הלב של הזכייניות לגבי סעיף 46 לגבי שידורים שבהם חשש לתעמולה פוליטית והזכייניות הודיעו שהשידורים ידחו".

מרשת נמסר: "איננו מנהלים את ענינינו מול התקשורת".

מלשכתו של הרצוג נמסר: "לא קיבלנו שום מידע בנדון".

מערוץ 24 נמסר, כי "חברי כנסת רשאים להתארח בתוכניות של ערוץ 24, ובלבד שלא ינצלו את הבמה לצורכי תעמולה. מכאן גם שמותר לשדר קדימונים שבהם נאמר כי ח"כ זה או אחר יתארח בתוכנית מסוימת בערוץ".