פרשת מרגול: העבריין שלום דומרני שוחרר מהמעצר

דומרני, שנחשב לראש ארגון פשיעה בדרום הארץ, נעצר בסוף השבוע בחשד למעורבות בפרשת מרגלית צנעני והסחיטה באיומים לכאורה, ואולם לא נמצאו ראיות מספיקות להשאירו במעצר

דמרני הולך הביתה, צנעני הולכת למשפט: הפרקליטות החליטה כי שלום דומרני, שנחשב לראש ארגון פשע בדרום הארץ, ונעצר במסגרת פרשת הסחיטה באיומים לכאורה של הזמרת מרגלית צנעני את אמרגנה אסף אטדגי, ישוחרר היום (א') ממעצרו.

דומרני, שישהה במעצר-בית בביתו שבמושב "עוצם", נעצר בסוף השבוע שעבר על-ידי המשטרה בחשד כי סייע לצנעני לסחוט את אטדגי.

המשטרה חשדה כי דומרני סגר עם צנעני עסקה שבה היא התחייבה להעביר לדומרני חלק מהכספים שחייב לה אטדגי, אם דומרני יסייע לה להשיג לגבות את הכספים שחייב לה אטדגי בגין תמלוגים מההכנסות של הזמר עומר אדם, אותו ניהלו השניים. עוד חשדה המשטרה כי השניים תכננו לשתף פעולה במיזם עסקי של חברת הפקות לזמרים מתחילים.

ואולם, היום הסתבר כי המשטרה לא הצליחה למצוא ראיות מספיקות כדי להגיש נגד דומרני כתב אישום בפרשה.

ההחלטה לשחרר את דומרני, יצוין, התקבלה על-ידי גורמים בכירים בפרקליטות, ואילו במשטרה ישנם גורמים שסברו כי יש ראיות מספיקות להעמיד את דומרני לדין בפרשה.

בא-כוחו של דומרני, עו"ד משה שרמן, הביע סיפוק מהחלטת הפרקליטות: "ישנה רדיפה של המשטרה אחרי דומרני. אמרתי שיצמחו לי שערות על כף-ידי אם יהיה פה כתב אישום נגד שלום דומרני".

עו"ד שרמן הטיח ביקורת קשה על התנהלות המשטרה בפרשה: "ליאל"כ קוראים 'היחידה הכלכלית', אבל למעשה זו יחידה שפורקה, והשאירו לה רק שלוחה אחת שעוסקת רק בשלום דומרני. המשטרה ניסתה במשך שעות לשכנע את הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד דומרני, והפרקליטות 'נפנפה אותם' והחליטה לשחרר אותו לביתו".

מחר (ב') צפויה הפרקליטות להגיש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כתב אישום נגד צנעני. כתב האישום נגד צנעני צפוי לכלול עבירות של סחיטה באיומים וקשירת קשר לביצוע פשע ולהתמקד בפרשת סחיטתו לכאורה של אטדגי, באמצעות מיכאל חזן ועופר עמר, שנחשבים לעבריינים ולחברי ארגון הפשיעה של עמיר מולנר.

בסוף השבוע שעבר הגישה המשטרה לבית משפט השלום בראשון-לציון "הצהרת תובע" נגד צנעני. בהצהרת התובע כתבה המשטרה כי "מדובר בפרשה מורכבת, רבת-מעורבים ובעלת הסתעפויות רבות ומשמעותיות. לכן, חומר החקירה המרכיב תיק זה הינו רחב-היקף, ומחייב פרק זמן ניכר לשם ניתוח ובחינה מדוקדקים, לטובת ניסוח והכנת כתב האישום".

בנוסף על צנעני צפויה המשטרה להגיש כתבי אישום בפרשה נגד בנה, אסף לביא, שנמצא במעצר-בית אצל דודו וחשוד בעבירות של סחיטה באיומים, קשירת קשר לביצוע פשע ואחזקת אמצעי לחימה; ונגד חזן ועמר, שעדיין שוהים במעצר.