עקב פרשת מרגול: 28% מטילים ספק בתוצאות "כוכב נולד"

עם זאת, מסקר מיוחד ל"גלובס" עולה כי 43% לא שינו את דעתם בנושא בעקבות מעצרה של מרגלית צנעני ■ קשת: "הסקר מעיד כי מרבית הצופים דווקא מביעים אמון בתוצאות התוכנית"

פרשת מרגלית צנעני שהתפוצצה בקול גדול לפני 17 ימים עם מעצרה המתוקשר, הביאה להטלת ספק משמעותית באמיתות התוצאות של תוכניות ריאליטי בכלל ובתוכנית "כוכב נולד" בפרט - כך עולה מסקר מיוחד שנערך לבקשת "גלובס".

כזכור, מעצרה של צנעני וכתב האישום החמור שעומד מעל ראשה - בו נטען בין היתר כי הזמרת פעלה להטיית התוצאות של "כוכב נולד" ואף השתמשה בשידור החי כפלטפורמה להעברת מסרים בין עבריינים - השפיע רבות על אמון הציבור בתוצאות שהתקבלו בתוכנית לאור השנים.

על-פי סקר של מכון גיאוקרטוגרפיה, שנערך בקרב מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת, עולה כי כ-28% מהציבור מדווחים כי פרשת צנעני גרמה להם להטיל ספק בתוצאות "כוכב נולד" לאורך השנים.

עוד עולה מהסקר כי 43% מהציבור ציינו כי הפרשה לא שינתה את דעתם בנוגע לתוצאות התוכנית, ו-29% מתלבטים בסוגייה וטרם גיבשו דעה בעניין.

פגיעה בז'אנר

מנתוני הסקר עולה עוד כי דווקא הנשים פחות סלחניות כלפי הפרשה. כך עולה כי 30.8% מהנשים מטילים ספק בתוצאות התוכנית, בעוד ש-20.8% מהגברים מטילים בהן ספק.

הסקר מוכיח גם כי פרשת צנעני חרגה מעבר ל"כוכב נולד" והביאה לתנודות באמון הציבור כלפי תוכנית הריאליטי בכלל.

על-פי הסקר, רק מיעוט קטן מהציבור, כ-12%, סבורים כי הליך ההצבעה בתוכניות ריאליטי בישראל נקי מהטיה. קרוב ל-40% מהציבור הביעו דעה נחרצת בדבר קיום הטיות מסוגים שונים בתוכניות הריאליטי, ו-28% נוספים לא שוללים את האפשרות של הטיות שונות. המשמעות היא ששני שלישים מהציבור (67%) מטילים ספק במידת הניקיון של ההצבעה בתוכניות ריאליטי הישראליות.

עוד עולה כי בקרב הצעירים הספקנות גבוהה יותר - 74% מהצעירים סבורים כי הליך ההצבעה אינו נקי.

מזכיינית ערוץ 2 קשת נמסר: "הסקר הנ"ל מעיד על תמונה הפוכה ועל כך שמרבית צופי 'כוכב נולד' דווקא מביעים אמון בתוצאות התוכנית ומבינים כי פרשת מרגול אינה קשורה בה. כך גם על-פי הנתונים שבידינו. כפועל יוצא מכך, גם ה-67% עליהם מצביע הסקר כמטילים ספק בתוכניות ריאליטי בכלל, אינם מתייחסים בדבריהם ל'כוכב נולד'".

אמון הציבור
 אמון הציבור