תומכים ב"צעדת המיליון": אלפי יהודים מחו"ל חתמו על עצומה

מדובר במהלך התמיכה הראשון של יהודי התפוצות במחאה החברתית שהחלה באמצע יולי ■ הערב תתקיים צעדת הענק ב-21:30 מכיכר הבימה לכיכר המדינה

4,000 יהודים מארה"ב והתפוצות חתמו על עצומת תמיכה ב"צעדת המיליון" שתתקיים הערב (מוצ"ש) בתל-אביב. מדובר במהלך התמיכה הראשון של יהודי התפוצות במחאה החברתית שהחלה באמצע יולי.

איסוף החתימות נעשה באמצעות הפצת עצומה בקרב קהילות יהודיות דרך האינטרנט ביוזמת הסניף אמריקני של הקרן החדשה לישראל, ומטרתו היא לספק רוח גבית למפגינים בארץ.

"אנו משתאים נוכח דרישת הציבור בישראל לצדק חברתי", נכתב בעצומה. "אנו שותפים אתכם לאותם ערכים, וכמהים ליום בו ישראל תהפוך למקום בו כל אזרח יחיה בכבוד. מחאתכם מדגימה את הפוטנציאל הגדול שיש לישראל כמופת לדמוקרטיה עבור האזור כולו. אנו יודעים כי ערכי צדק חברתי, שוויון ודמוקרטיה קשורים זה בזה".

הערב צפוי להתקיים מפגן הכוח הגדול ביותר של מחאת האוהלים, שכונה "צעדת המיליון". צעדת הענק המתוכננת עתידה לצאת מכיכר הבימה בתל אביב, בסמוך למאהל המחאה המרכזי שבשדרות רוטשילד, ומשם יצעדו המוחים אל כיכר המדינה. בסביבות השעה 21:30 תתקיים שם עצרת המונית. מובילי המחאה צופים השתתפות של המונים בעצרות מחאה נוספות שיתקיימו באותה עת ברחבי הארץ.