פורום "הצדק החברתי" לנתניהו: פרוץ את התקציב מיד

נציגי "פורום הארגונים לצדק חברתי" קוראים לרה"מ לפתוח מחדש את התקציב, להרחיבו ולצמצם את הפערים החברתיים בישראל

פורום "הארגונים החברתיים לצדק חברתי" צעדו לפני שעה קלה אל בית ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על מנת להגיש לו מכתב בו הם דורשים לפרוץ את תקציב המדינה ולצמצם את הפערים בצעד "עוקף טרכטנברג". זאת בשעה שבה מה שמכונה "צעדת המיליון" מתחילה לצבור תאוצה בכיכר המדינה בתל אביב.

"היום, ה-3 בספטמבר, הוא יום בו עוברת המחאה מפרק אחד לפרק שני וקולות רבים שואלים: לאן מכאן?", ציינו היום בתנועת דרור ישראל והוסיפו: "המכתב שמציגים לנתניהו חברי 'פורום הארגונים לצדק חברתי' מציג כיוון ברור - יש לשנות כיוון על מנת לתקן את החברה בישראל. על מסמך הדרישות המפורטות שיוגש עם המכתב חתומים 27 ארגונים ומאהלים".

על המכתב חתומים ארגונים כמו דרור ישראל, האגודה למען הדיור הציבורי, מחאת ההורים, מטה המאבק להורדת מחירי הדלקים, תנועת עמי והמאהלים השונים ברחבי הארץ.

את המכתב פתחו הארגונים החברתיים: "במשך שבעה שבועות יוצאים מאות אלפים מאזרחי ישראל, נשים וגברים, ילדים ומבוגרים, יהודים, ערבים ודרוזים, לרחובות הארץ, במרכז ובפריפריה ובפיהם דרישה אחת: צדק חברתי במדינת ישראל. תנועת המחאה המתגבשת וגדלה מבקשת ותובעת שינוי מהותי ועמוק שישקם את רקמת האמון והשיח, המעורערת, הקרועה והשסועה, בין ממשלת ישראל ובית נבחריה לציבור הישראלי".

מסמך הדרישות לראש הממשלה כולל את הדרישות הבאות: הגדלת ההוצאה הציבורית על שירותים חברתיים ואזרחיים באופן משמעותי - מהלך שלטענת הארגונים החברתיים יביא לעליה בהכנסות ולצמצום הוצאות בטווח הארוך; עודפי הגבייה ממסים יופנו לטובת תשתיות חד פעמיות המצויות בתקציב המדינה ונוספות ככל שיתאפשרו: הקמת מבנים, כיתות, תשתיות תחבורה וכיוצא בזה; פתיחת התקציב הדו-שנתי לשנים 2011-2012 והכנסת שינויים בהתאם למתווה הכולל; וקביעת מסגרת התקציב ויעד האינפלציה בממשלה, לצד קביעת יעדים מדידים לצמצום העוני והפערים הכלכליים-חברתיים.

במסמך הדרישות מציינים הארגונים החברתיים שמטרתם ברורה: על מנת שיהיה מקום לכולם יש לצמצם את הפערים ולשם כך יש להרחיב את התקציב. "כל עוד לא ניתן יהיה לפרוץ את מסגרת התקציב, כפי שטוענים זה מכבר נתניהו, שטייניץ וטרכטנברג", מציינים הארגונים, "יישארו אזרחי ישראל להילחם על פירורים".

לדברי אורי מתוקי, חבר תנועת דרור ישראל, "הבסיס לכל הדרישות הקיימות הוא ללא ספק הרחבת התקציב. משמעות הקריאה לצדק חברתי היא יצירת חברה שוויונית וצמצום הפערים, כשהרחבת התקציב היא הדרך היחידה בה ניתן לדאוג לכלל הצרכים הבסיסיים של האזרח ובראשם דיור בר-השגה, חינוך חינם ובריאות שווה לכל נפש".