העולם מתלהב מהפגנת ה-400 אלף; ומה אומרים באיראן?

"המחאה כאן אחרת לגמרי מזו בעולם הערבי", אמר כתב BBC בישראל ■ אבל הטלוויזיה באיראן מוצאת דווקא קשר למדיניות הישראלית: "המפגינים זועמים על מדיניות הממשלה בהתנחלויות"

הפגנת הענק שנערכה אמש (מוצ"ש) בישראל מושכת את תשומת -יבו של העולם כולו. בין הדיווחים על המתיחות מול טורקיה, עלו גם ידיעות נרחבות על ההפגנות.

דון דוניסון, כתב ה-BBC, הגיע לתל-אביב והעביר בשידור ישיר את ההפגנה. "האם ההפגנות מושפעות מהמחאות בעולם הערבי?", שאל המגיש באולפן. "ובכן, הבעיות כאן אחרות לגמרי", השיב הכתב. "הבעיה היא שכאן, מחירי המחיה גבוהים יותר מארצות-הברית ומבריטניה, אבל איש לא ירים כאן יד, לא תראה כאן אלימות בגלל זה".

סוכנות הידיעות AP חיפשה את השלטים המעניינים ומצאה את השאלה: "איפה הרובין הוד שלנו?".

הכותרת בעיתונות האיראנית זעקה: "מאות אלפי ישראלים יצאו להפגין נגד המונופולים". הקריין האירני הכריז: "המפגינים זועמים על הדרך שבה השלטון מנהל את הכלכלה ומרחיב את ההתנחלויות, מזרים כספים לפעילות בשטחים הכבושים".

הטלוויזיה באיראן הודיעה גם כי רשת הרכבות במדינה הושבתה על-ידי הממשל, כדי למנוע מהמפגינים "להגיע ל-60 הערים שבהם נערכו ההפגנות".

הטלוויזיה הצרפתית דיווחה בשעות הלילה כי "הישראלים מסרבים להרים ידיים". בשידורים שהציגו את ההמון אמרה כתבת הרשת: "הם מאשימים את הממשלה באוזלת-יד, ונתניהו מצידו מקווה שבסופו של דבר המפגינים יירגעו".