הרשות השנייה בודקת ניגודי עניינים של חברי מועצה

היועצת המשפטית ביקשה הבהרות מ-4 חברי מועצת הרשות השנייה - ד"ר עליזה לביא, מירב אלוש-לברון, יוסי אליטוב ואייל דה פאו - לגבי קשרים אישיים שעלולים להשפיע על פעילותם

הרשות השנייה בודקת ניגוד אינטרסים של 4 מתוך 13 חברי המועצה. באחרונה העבירה היועצת המשפטית של הרשות, עו"ד הילה שמיר, שאלות הבהרה למספר חברים במועצה לגבי קשרים אישיים שעלולים להשפיע על פעילותם במועצה.

היועצת המשפטית של הרשות, עו"ד הילה שמיר, העבירה שאלות הבהרה לחברי המועצה ד"ר עליזה לביא, יו"ר ועדת מחקר ורב תרבותיות, שבעלה הינו שותף עסקי של אחד מבעלי רדיו "קול חי"; מירב אלוש-לברון, שמדיווחים שוטפים של תחנת "רדיו ירושלים" עלה כי יש כוונה למנות את אחיה לדירקטור; ויוסי אליטוב, יו"ר ועדת הרדיו, ששיעורי התורה של אביו, הרב שמעון אליטוב, משודרים בתחנת רדיו "קול חי".

כמו כן, בודקת היועצת ניגוד עניינים אפשרי בעניינו של חבר המועצה אייל דה פאו. דה פאו הצהיר בפני הרשות כי הוא משמש מנכ"ל של חברת פרוסיד, חברה ציבורית שבה משמש כיו"ר דירקטוריון ליגד רוטלוי - בעלה של לילך סיגן, שמונתה באחרונה לתפקיד סמנכ"לית אקטואליה בזכיינית ערוץ 2 רשת.

מחכים להבהרות

לאחר קבלת הבהרות מחברי המועצה תעביר היועצת המשפטית את המלצותיה ליו"ר הרשות, אילן אבישר, וזה יחליט אם יש צורך להעבירן להמשך טיפול ללשכת שר התקשרות, משה כחלון.

יו"ר המועצה, אילן אבישר, מסר בתגובה: "כל חברי המועצה מונו על-ידי שר התקשורת לאחר שנבדקו ואושרו על-ידי ועדת שפניץ. הרשות בודקת באופן שוטף במהלך התקופה ניגודי עניינים של חברי מועצה. הרשות אינה מתייחסת לנושאים פרסונליים של חברי מועצה במהלך תהליך בדיקה".

יוסי אליטוב מסר בתגובה: "מדובר בשידור שיעורים בתורה של אבי, המכהן כחבר במועצת הרבנות הראשית לישראל - הגוף הרבני העליון במדינה. שיעוריו בתורה מועברים בתחנות רדיו שונות למעלה מ-30 שנה. הצהרתי על כך לממונים, ואינני רואה שום פגם בכך, בטח כאשר שיעורים אלה ניתנים ללא כל תמורה".

אייל דה פאו מסר בתגובה: "אני מכהן כמנכ"ל החברה הציבורית פרוסיד קרן הון סיכון בע"מ. יו"ר דירקטוריון החברה הוא ליגד רוטלוי - בעלה של לילך סיגן. בשנייה שבה נודע לי כי סיגן נתמנתה לתפקיד בזכיינית רשת - באופן מיידי פניתי להנהלת הרשות, ליו"ר המועצה, ליועץ המשפטי ברשות השנייה וליועץ המשפטי במשרד התקשורת, ועדכנתי על המידע החדש. הדברים כמובן מתועדים בכתב. הגם שאני סבור כי אין כאן שום חשש לניגוד עניינים, פנייתי נעשתה למען הסדר הטוב ולמען הסר ספק, על מנת שהדברים ייבדקו באופן מקצועי ובלתי תלוי על-ידי מי שהוסמך לכך בחוק. יש די והותר מנגנוני פיקוח ובקרה, הן בחברה ציבורית (על-פי דיני ניירות ערך) והן במועצת הרשות השנייה, כדי שיבטיחו התנהלות נקייה ונכונה של חברי מועצה בסיטואציה כזו".

עליזה לביא מסרה: "ברגע שנודע לי פניתי ליועץ המשפטי דאז, והוא לא הנחה אותי אחרת. אין בעובדות כדי ליצור מצב של ניגוד עניינים. בכל מקרה, הנושא ייבדק על-ידי היועצת המשפטית של הרשות, עו"ד הילה שמיר, ואני אפעל בהתאם להנחיות שהיא תנחה אותי במדויק".

ד"ר מירב אלוש-לברון מסרה: "המינוי שלי אושר על-ידי כל הוועדות הרלבנטיות, ואני בטוחה כי בעדכון הזה לא יהא כדי להעלות או להוריד דבר. אין בבדיקה הזו, עליה נודע לי באקראי, כדי לשנות דבר מה במעמדי, שכן כבר מראשית ימיי במועצה ובעקבות עבודתו של אחי בקבוצת העסקים של ג'קי בן-זקן - איני עוסקת בענייני הרדיו האזורי בכללותם, לרבות רדיו ירושלים".