עוד אקזיט למורי ארקין: אדג' מדיקל נמכרת ל-Claymount האירופית

החברות סירבו למסור את הסכום לפיו בוצעה העסקה ■ חברת Edge Medical Devices מפתחת מערכות לצילום דיגיטלי בעולם הרפואי

חברת Edge Medical Devices, המפתחת מערכות לצילום דיגיטלי בעולם הרפואי, נמכרה לחברת Claymount האירופית. אחד המשקיעים בחברה הנמכרת הוא מורי ארקין, לשעבר יו"ר אגיס, שהשקיע באדג' דרך קרן אקסלמד.

החברות סירבו למסור את הסכום לפיו בוצעה העסקה.

אדג' היא חברה ישראלית שהקים אלברט צור. בתחילת הדרך היא נחשבה מבטיחה וגייסה 20 מיליון דולר. בין משקיעיה היו קרנות מובילות, כמו סטאר ונצ'רס, תמר טכנולוג'י ונצ'רס והיזם והמשקיע הסדרתי ד"ר שמעון אקהויז, שאף שימש במשך תקופה מסוימת כיו"ר החברה.

עיכובים בפיתוח גרמו לכך שהמוצר הגיע לשוק רק לאחר שכבר נמכרו בו מוצרים מתחרים. חברות ענק כמו פיליפס, סימנס ו-GE נכנסו לשוק, והקרנות החליטו לסגור את החברה.

צור וצוותו האמינו כי יש מקום למוצר זול ופשוט יותר מאלה של המתחרות, והחליטו לפתוח אותה מחדש. הם השקיעו מכספם הפרטי וגייסו הון נוסף מרוברט דלפן ומנשה שוחט, שמכרו את חברת ScanMaster ל-PerSys Medical, תמורת 2 מיליון דולר.

מתחרות גם על המחיר

ב-2009 גייסה החברה 4 מיליון דולר מקרן אקסלמד של מורי ארקין ואורי גייגר. במארס 2010 התמנה דר' יונתן אדרת למנכ"ל ויו"ר החברה והצליח להנפיק מוצר שקיבל אישורים רגולטורים בארה"ב ואירופה.

בשלב ההוא כבר נכנסו לשוק גם מתחרות זולות יותר, בהן הענקית סמסונג. התחרות המוגברת לא אפשרה לחברה להמשיך לפעול בשוק עם מוצר יחיד, והוחלט למכור אותה לגורם גדול יותר - Claymount, שהבטיחה להשאיר את מרכז הפיתוח בישראל.

כאמור, החברות לא מסרו את סכום העסקה, אולם לפי הערכות, זהות הרוכשת ומשאביה הכספיים ונוכח מצב החברה בשוק, מדובר באקזיט קטן יחסית, לא יותר מכמה עשרות בודדות של מיליוני דולרים, וייתכן שאף פחות מכך.

עבוד קרן אקסלמד זהו האקזיט השני. הראשון היה מכירת OIS לחברת Merge ב-30 מיליון דולר, אקזיט שהניב תשואה של 230%% בשנתיים על השקעתה של אקסלמד.

אקסלמד היא גם בעלת המניות הגדולה בחברת מדיקל קומפריישן הציבורית, שנמצאת במו"מ להימכר לחברת אורתופדיה אמריקנית לפי שווי של 75 מיליון דולר, בתשואה של מעל 500% לאקסלמד.