שולה זקן בהודעה דרמטית: לא אעיד במשפט אולמרט

"אינני מוצאת לנכון לשמש כלי משחק בידי התביעה, שמנסה לעשות מזה הצגה גדולה, ואני סומכת על השופטים שיראו את התמונה המלאה ובטוחה שיגיעו למשפט צדק שיסתיים בזיכוי"

דרמה נוספת במשפט אולמרט: שולה זקן, ראש לשכתו לשעבר של אולמרט, הנאשמת לצידו במשפט, הודיעה היום (ג') לשופטים, באמצעות סנגורה עו"ד מיכה פטמן, כי אין בכוונתה להעיד במשפט. זאת, אף שבעבר הבטיחה זקן כי תעיד ותגולל לראשונה את גירסתה בפרשות שבהן נחקרה במשטרה ושמרה על זכות השתיקה.

על-פי ההערכה, זקן מבקשת להימנע מלהעיד כדי לא להפליל את אולמרט בפרשת טלנסקי, מרכז ההשקעות וראשונטורס. שתיקתה במשפט עשויה לחזק את ראיות התביעה נגדה ולהוביל בסופו של דבר להרשעתה.

בדברים שאמרה לעיתונאים מחוץ לאולם בית המשפט לא היססה זקן להפנות אצבע מאשימה כלפי הפרקליטות. "כידוע, שיתפתי פעולה בכל החקירות שראיתי בהן חקירות לגיטימיות, על מנת להגיע לחקר האמת ושעסקו בעניינים הקשורים אליי. במקום שראיתי שמנסים להפיל ראש ממשלה מכהן סירבתי לשמש כלי בידי החוקרים, ולכן שתקתי בחקירות אלה.

"אני יושבת כאן למעלה משנה וחצי, יום אחר יום, ורואה את התנהגות התביעה לעדים, אבל גם רואה שכל מסכת הראיות נפרסת לעיני השופטים. אינני מוצאת לנכון לשמש כלי משחק בידי התביעה, שמנסה לעשות מזה הצגה גדולה, ואני סומכת ובוטחת ומכבדת את השופטים שיראו את התמונה המלאה דרך העדים שהיו ויהיו כאן, ובטוחה שיגיעו למשפט צדק שיסתיים בזיכוי מכל אשמה.

"ראיתי את ההתנהלות בחקירות, היתה בהן מטרה אחת ויחידה - להפיל ראש ממשלה מכהן. זו לא דרכי, לא ראיתי את עצמי משתפת פעולה עם מטרה כזו שאין מאחוריה שום דבר.

"מי שישב כאן למעלה משנה וחצי, וראה את העדות המוקדמת ואת העדים האחרים, בין מה שדיברו לפני שנה וחצי לבין מה שמצטייר כאן - המרחק הוא רב. אינני יכולה להרשות לעצמי לשחק במשחק המכור של התביעה.

"אני מאמינה ומכבדת, יש כאן 3 שופטים שמקשיבים ושואלים שאלות. הם ערים לכל מה שמתרחש כאן. אני מאמינה שדרך מה שהם שמעו כאן והוצג בפניהם, הם יראו את הדברים, ועוד תברכו אותנו על הזיכוי".

"אלה ימים לא קלים עבורי ועבור משפחתי", הוסיפה זקן. "אלה ימים קשים. המשפט הזה רק נתן לי המון כוח. אני לא חושבת שיש לי במה לפגוע באולמרט. מי שישב כאן ושמע, שמע על איש משכמו ומעלה שנפלה לי הזכות הגדולה לעבוד לצידו, איש שהמדינה הפסידה כראש ממשלה, ואני מייחלת שעוד יהיה לו מה לומר בנושא. פשוט חבל. מבינים שנעשה כאן עוול גדול לאדם גדול.

"אין לי חשש, אין לי מה להסתיר. אני חזקה יותר היום ממה שהייתי לפני שבאתי. ההחלטה שלא להעיד התגבשה במשך זמן אחרי שראיתי את ההתנהלות, אבל החלטה סופית התקבלה היום. לתביעה לא היה חשוב מה העדים אומרים. סימנו מטרה, והיא הגיעה לכאן".