פתח תקווה

אם יש משהו מפתיע ב"בטבעת זו 2", הוא רק שהעונה השנייה מוצלחת אף יותר מהראשונה

"בטבעת זו 2", פרק אחרון לעונה, ד' 21:00, ערוץ 10

אם יש משהו מפתיע בסדרה התיעודית הלא שגרתית הזאת, הוא רק שהעונה השנייה שלה היא מוצלחת אף יותר מהראשונה. למה זה מפתיע? כי נדמה שאת הנושא הזה, שניתן להגדירו כ"הזוגיות לאן?" ממצים כאן כמעט בכל פורום אפשרי (ובואו נהיה סטריאוטיפים לרגע): משיחת בנות צפופה על חבילות של טישיו וגלידה, ועד לשיחת בנים מעל חצי ליטר בירה בפאב.

אז מה הפך את "בטבעת זו" למקורית? ראשית המגישה שלה, שליוותה (במיוחד את העונה השנייה) בחשיפה אישית: היא הייתה שם. העובדה שגלית גוטמן היא גם ידוענית במקומותינו, משכה, מן הסתם, גם סקרנים שמצאו בתוכנית ערך מוסף רכילותי, אבל אם היו כאלה - הם החמיצו את העיקר: קרוב ל-40% ממערכות הנישואין מסתיימות בפרידה, והאמת המכאיבה לא פחות נמצאת, לעיתים קרובות מדי, אצל 60 האחוזים הנותרים: מי שקידשו זה את זו גם בילדים משותפים, משכנתא וכל אותם "משמרי נישואים" שנולדו מאהבה, אך מהר מאוד איבדו איתה קשר עין.

אם להגניב מבט לרגע לעבר ראי ההיסטוריה הרי שבישראל, כמו בחברות רבות אחרות, היה הנושא הזה בגדר "טאבו", עד לפני 30-40 שנה. אז החל גם העיסוק התרבותי בו: מיצירות כבדות שהציגו זוגיות של "פרק ב'" (כמו "לילה במאי", המחזה מאת א.ב. יהושע) ועד לתרבות הקלה כמו ב"קרקר נגד קרקר" של הגששים (ששאל את שמו מסרט סוחט דמעות בכיכובם של מריל סטריפ ודסטין הופמן), יעני "צפה-רטה", כמו שגורס "הליקופטר" הלא הוא "פליקס הובלות" (ומזל שרוב קוראי העיתון הזה הם עוד כאלה שמבינים "גששית", אחרת הייתי נשאר כאן עם לא יותר מהחוט מאריך).

הפרק האחרון של העונה יפתח דווקא פתח של תקווה למי שלכאורה נכשלו, ויציג זוגיות אומללה שהפכה לגירושים מאושרים, כמו שגורס המשפט שהפך כבר למטבע לשון: "חשוב לדעת עם מי להתחתן, אבל חשוב יותר הוא לדעת ממי להתגרש".

ירון לונדון מול יהורם גאון

"הצבר", ד' 22:00, ערוץ 10, "סברי מרנן", ד' 22:50, ערוץ 2

דווקא כשהוא מסכם שלושה רבעים של עשייה טלוויזיונית מוגברת, נקלע ערוץ 10 שוב לקשיים. בין ההפקות החדשות שלו, אפשר לשמוע את הדי הכישלון של "24/7", אבל מי שרוצה להבין את הערך המוסף של הערוץ, אם לא כבחירה ראשונה, אזי לפחות כאלטרנטיבה, יכול להתבונן על ימי רביעי: בערוץ 10 החליפו את "אהרוני וגידי על דרך המשי" (סדרה חביבה להפליא, אני ממתין כבר לעונה השנייה ומחזיק אצבעות שהערוץ ישרוד כדי להפיק אותה...) ב"הצבר" שאפילו אם נאמר עליה את המשפט הבנאלי שלפיו מדובר בסדרה תיעודית מאת ירון לונדון, הרי שאפילו בו יש יותר מרוב התוכניות שעל מסכינו.

מולה תשדר "קשת" האימפריה מרחוב ולנברג, את "סברי מרנן" סדרה שאין בה כלום, אבל מצליחה להשיג נתוני צפייה גבוהים בזכות התאמה מושלמת ל"סקרין סייבר" שמפעילים כאן יותר מ-20% אחרי שהם מסיימים לצפות ב"רמזור" או ב"מאסטר שף" (המצוינות לכשעצמן). מי שרוצה לראות את יהורם גאון בחיקוי עבש של יורם מ"קרובים קרובים", יישאר בערוץ 2 אחרי אייל שני וחיים כהן. מי שמסוגל להפעיל גם את המוח בעשר בלילה, מוטב שיעבור ללונדון.