תנובה במו"מ עם הרפתנים להוזלת מוצרי חלב

מדובר בגבינה צהובה ולבנה, יוגורט ומעדנים ■ לפי התוכנית, הרפתנים יסכימו להורדת מחיר החלב הגולמי בכמה אגורות לליטר - ובתמורה תנובה תוזיל שורת מוצרים בשיעור דו-ספרתי

קבוצת תנובה החליטה שלא להמתין ליישום מסקנות ועדת קדמי, אלא ליזום מהלך משלה להורדת מחירים בשוק. ל"גלובס" נודע כי הקבוצה פתחה לפני מספר שבועות במשא-ומתן חשאי עם רפתנים ברחבי הארץ, במטרה להוריד את מחיר החלב הגולמי לתנובה, כחלק ממהלך כולל שבו תנובה תוריד מחירים לרשתות השיווק - ואת המחירים לצרכן.

לפי התוכנית הנרקמת, הרפתנים יסכימו להורדת מחיר החלב הגולמי בכמה אגורות לכל ליטר, ובתמורה לכך תוריד את מחיריהם של שורת מוצרים בשיעור דו-ספרתי.

לפי הערכות, המהלך צפוי לעלות לתנובה עשרות מיליוני שקלים בשנה.

המוצרים שעליהם דובר בדיונים הם גבינה צהובה במדף, גבינה לבנה, יוגורט ואחד מהמעדנים.

ועדת קדמי המליצה להפחית את מחיר החלב הגולמי ב-5-6 אגורות, במקביל לפתיחת השוק ליבוא של גבינות. הרפתנים הביעו התנגדות נחרצת הן להפחתה במחיר המטרה והן ליבוא הגבינות, אולם נראה כי גם הם הבינו כי המצב הנוכחי לא יימשך מבלי שהצרכן יקבל פתרון מעשי.

- אילו מוצרים יוזלו?

יו"ר התאחדות מגדלי הבקר, יעקב בכר, מסר: "נסמן את המוצרים הנצרכים ביותר על-ידי השכבות החלשות בעזרת סקר, ואלה המוצרים שנדרוש את הורדת המחיר שלהם באופן משמעותי".

בהתאחדות מגדלי הבקר זועמים על תנובה, שהגישה בקשה לאישור יבוא גבינות. "פנינו לתנובה שתיסוג מעניין היבוא על מנת שנוכל לקיים דיון בידיים נקיות. להיות מספר אחת זה מחייב, ובענף החלב תנובה היא מספר אחת. פניית תנובה להתיר יבוא משולה לא רק לפיפי מהמקפצה, אלא לכך שהמציל עושה פיפי מהמקפצה. נופיע לישיבת המשא-ומתן עם תנובה ביום ראשון ,אך לא נוכל לאורך זמן לשתוק על העובדה שתנובה עוסקת ביבוא", אומר בכר.

תנובה סירבה להגיב.

כזכור, אמש (ג') הכריזה אגודת הסטודנטים בתל-אביב חרם על תנובה, מיום שני הבא עד לחגים.