האם היוזמה לסוף שבוע ארוך בישראל ארוך מתמסמסת?

7 חודשים עברו מאז חשיפת "גלובס" על היוזמה של סילבן שלום, והוא לא מוותר: "אני ממשיך בפעולות קידום היוזמה כל העת"

כמעט שבעה חודשים חלפו מאז נחשפה בראשונה ב"גלובס" יוזמתו של המשנה לראש הממשלה, סילבן שלום, להחלת סוף שבוע ארוך, שבת-ראשון, בישראל. "אני מאמין כי הצעד נכון כלכלית וחברתית, ויהפוך את המדינה למקום שפוי יותר", אמר אז המשנה לראש הממשלה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיים דיון על היוזמה בסיעת הליכוד ביולי. הדיון היה סוער, ובסופו הוחלט על הקמת ועדה בין-משרדית שבה יהיו חברים נציגים ממשרדי החינוך, הדתות, התמ"ת, האוצר, המשרד לפיתוח הנגב והגליל ובנק ישראל, בראשות פרופ' יוג'ין קנדל, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה. נתניהו התחייב כי מסקנות הוועדה יפורסמו לפני תחילת מושב החורף - אחרי החגים. כידוע, "אחרי החגים" הוא מושג אמורפי במציאות הישראלית, וחרף העובדה שחלפו כחודשיים מאז ההכרזה, רק השבוע יצאו כתבי המינוי לוועדה המדוברת. בכתב המינוי מצוין כי "הצוות יגיש המלצותיו לראש הממשלה עד ל-31 במארס 2012".

לא זו בלבד שהמסקנות לא יוגשו לפני תחילת מושב החורף, כפי שהובטח בתחילה, הן למעשה יוגשו לרה"מ יומיים אחרי שמסתיים מושב החורף הארוך. עם מינויה של הוועדה נשמעו קולות שטענו שראש הממשלה הקים אותה על מנת שהיא תסכל את יוזמתו של שלום, שהיחסים ביניהם מעורערים.

- האם ראש הממשלה עושה לך דווקא? האם הוא מנסה למסמס ולהרוג את היוזמה?

שלום: "אני ממשיך בפעולות קידום היוזמה כל העת. נפגשתי כבר עם נציגי הגופים המרכזיים במשק - בין השאר נשיאות לשכות המסחר, התאחדות התעשיינים, התאחדות בתי המלון, יו"ר הבורסה וארגון המורים. אמשיך בפעילות זו על מנת לרתום את כלל הגופים הרלוונטיים, ולשכנע אותם בנחיצות המהלך. אני מאמין שיחד נצליח להביא את השינוי".