זהירות! הונאה חדשה בצ'ט של רשת פייסבוק - ובעברית

ההאקרים בפייסבוק לא נחים לרגע: חברת האבטחה קומטאץ' שחררה הבוקר אזהרה מפני הונאת פייסבוק חדשה בעברית, על רקע השינויים ברשת החברתית ■ איך אפשר להתגונן מפני זה?

השינויים הרבים בפייסבוק בשבועות האחרונים הם קרקע פורייה להאקרים השונים. השינויים התכופים מאפשרים להם ולגורמים זדוניים אחרים לנצל את המומנטום בו מופיעים חידושים בדף הפייסבוק של הגולשים, ומציעים להם לשנות בחזרה את המצב לקדמותו באמצעות התקנת תוסף פשוט.

חברת האבטחה קומטאץ' נתקלה במקרים רבים, לטענתה, של ישראלים שנפלו בפח בהונאות פייסבוק שונות ומשונות, והבוקר (ה') היא מתריעה בפני הונאת פייסבוק חדשה בדמותה של הודעת פופ-אפ (Pop-Up) בעברית, המציעה לגולשים להחזיר את ממשק הצ'ט של פייסבוק למצב הקודם שלו.

commtouch facebook
 commtouch facebook

בהודעה המוצגת בפני הגולש מופיעה השאלה: "האם להתקין את הצ'ט הישן של פייסבוק?", בתוספת כפתור "ביטול" וכפתור "התקן". ברגע שהגולש נותן את הסכמתו להתקנה של הצ'ט החדש, כביכול, הוא מועבר לדף חדש המציע לו להוריד תוסף לדפדפן כרום - FB Old Chat ובהתקנת התוסף המשתמש מאפשר לגורם הזדוני שעומד מאחורי ההונאה הזו גישה לפרופיל הפייסבוק שלו, למידע פרטי עליו וכן לנתוני הגלישה של המשתמש ברשת.

commtouch facebook
 commtouch facebook

חשוב להדגיש כי שינויים שעושה פייסבוק, לרוב, אינם ניתנים לשינוי, וגם אם כן - הם אינם מצריכים מהמשתמש התקנה של תוסף כזה או אחר, והם בטח לא דורשים שתעשו "לייק" לאיזה עמוד מסוים.

ישנם לא מעט תוספים והרחבות לדפדפנים השונים (כרום, פיירפוקס, ספארי וכדומה) המאפשרים יכולות ושינויים שונים לפרופיל הפייסבוק, אך גם כאן חשוב לשים לב מה בדיוק מתקינים על הדפדפן.