הגארדיאן משבח את דפני ליף: "הסתכלה לדמוקרטיה בעיניים"

היומון הבריטי הנחשב, כתב מאמר מערכת, תחת הכותרת: "בשבחה של... דפני ליף" ■ בעיתון שיבחו את ניסיונה של ליף להפיל את החומות בין המגדרים השונים: "מי ייתן, וקו המחשבה הזה יימשך"

המחאה החברתית בדבר יוקר המחייה בישראל, ממשיכה לעשות הדים לא רק בתקשורת המקומית, אלא גם בזו הזרה. אחרי "הפגנת המיליון" שהוציאה על פי הערכות מעל ל-406 אלף איש אל רחובות ישראל, החליטו במערכת עיתון ה"גארדיאן" הבריטי לצאת במאמר מערכת בזכותה של דפני ליף, ממקימי המאהל ברוטשילד וממובילי המחאה.

ה"גארדיאן", שנחשב לאחד העיתונים היומיים המוערכים והנפוצים בבריטניה (אחרי ה"דיילי טלגרף" וה"טיימס"), פרסם מאמר מערכת (ללא קרדיט לכתב ספציפי) המהלל את ליף, תחת הכותרת: "בשבחה של... דפני ליף" (In praise of... Daphni Leef).

"אם 430 אלף אנשים, 7% מהאוכלוסיה, היו יוצאים לרחובות בכל מקום אחר בעולם בדרישה לצדק חברתי, שכר דירה הוגן ועלויות מחייה זולות יותר, כל כרזה והתייחסות למחאה היו גורסות כי מדובר בסימן למהפכה אזרחית הולכת וקרבה", נכתב במאמר. "אולם, בגלל שהמוחים כאן הם ישראלים - התקשורת מתייחסים למחאה כהפגנה, כקוריוז של עונת הקיץ. זה לא צריך להיות כך".

ב"גארדיאן" מאמינים כי למפגינים מגיע קרדיט רב על בניית והובלת תנועת מחאה רצינית ופופולרית, אשר "מטילה ספק בסיסי בערכים ההיפר-קפיטליסטים שמאפיינים את העידן בו אנו חיים, וכולנו - במובן מסוים - משתפים עימו פעולה".

על ליף נכתב בעיתון הבריטי כי היא "ראוייה לשבחים באופן מיוחד", על הובלת את המחאה, וכן על נאומה ב"הפגנת המיליון" בשבת האחרונה. ב"גארדיאן" משבחים את ליף על איזכורן של אוכלוסיות חלשות יותר בתביעתה לצדק חברתי, ביניהן האוכלוסיה הבדואית.

"אפלייתם של האוכלוסייה הערבית בישראל - המהווה חמישית מכלל האוכלוסייה - היא ה'פיל בחדר' במסגרתו של כל דיון על צדק חברתי", נכתב ב"גארדיאן", ששיבח את ניסיונה של ליף להפיל את החומות בין המגדרים השונים, בדרישה לצדק חברתי: "מי ייתן, וקו המחשבה המדובר הזה יוסיף ויימשך", סיכם המאמר.