יוסי ורשבסקי: "חברת החדשות של ערוץ 10 חטפה מכה"

בכינוס עם עובדי חדשות 10, ורשבסקי הודה למעשה כי ההתנצלות בשידור לאדלסון הייתה הכרחית להמשך קיום הערוץ ■ מנכ"ל חדשות 10 המתפטר, ראודור בנזימן: "זה תפקיד לא שפוי"

מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, כינה היום (ה') את הזעזוע שעוברת חברת החדשות "שבר". ורשבסקי הודה למעשה בכינוס עובדי חדשות 10 כי ההתנצלות בשידור לשלדון אדלסון הייתה הכרחית להמשך קיומו של הערוץ.

"החברה חטפה מכה. אי-אפשר להגיד שזו מכה קטנה בכנף", אמר ורשבסקי. "היינו חייבים להציל את הערוץ. ההתפטרות של ראודור בנזימן ואחריה של רותי יובל ממחישים את גודל השבר".

לדבריו, "לחברת החדשות של ערוץ 10 יש אתוס של חופש עיתונאי. מעולם לא נעצרה כתבה או תחקיר עקב דרישת בעלי המניות או הנהלת הערוץ. על כתפי מנכל החדשות החדש ועל כתפיי מוטלת האחריות לדאוג שכך יהיה גם בעתיד. מהיכרותי עם בעלי המניות אני משוכנע שכך יהיה.

חופש העיתונאי בחברת החדשות יש חשיבות עצומה לחברה הישראלית. גם לעיתונאי החברה יש חלק חשוב בשמירת הערך הזה. עלינו להיות מקצוענים בתחומינו, לרדת לעומקו של כל פרט, להקפיד על כל הכללים, העיתונאיים והמשפטיים, והכי חשוב - לנהוג מידה שווה בכולם.

"חלילה לנו לנהוג איפה ואיפה ביחסנו לבעלי הכוח והשררה ולאנשים שידם אינה משגת ליווי משפטי יקר. נמשיך לעבוד ללא פחד ומשוא-פנים ונחזק את כוחה של חברת החדשות והדמוקרטיה הישראלית".

ורשבסקי פנה לראודור ואמר לו: "ההתפטרות שלך הינה מעשה חריג בחברה הישראלית. אצלנו, גם בפוליטיקה וגם במגזר הפרטי, כולם לוקחים אחריות, ובזה זה נגמר. יכולת להמשיך עוד שנה וחצי עד סוף הקדנציה, אבל בחרת להתפטר. גילית אחריות ציבורית, ועל כך כולנו מורידים את הכובע. את הפרידה נשאיר לאירוע חגיגי".

בסיום דבריו ביקש המנכ"ל את העובדים לעזור לאורי רוזן, שישמש כממלא-מקום המנכ"ל, ואמר כי מינויו של ישראל טויטו כעורך המהדורה המרכזית שריר וקיים. "זהו מינוי של קבע שלא תלוי במנכ"ל זה או אחר. נכנסת בשבוע סוער - מתכון בטוח להצלחה".

"תפקיד לא שפוי"

בהמשך דיבר גם ראודור בנזימן, מנכ"ל החדשות 10 הפורש. לדברי בנזימן, "לא אוכל להרחיב לגבי הנסיבות שהביאו אותי לסיים את התפקיד. אני יכול רק לומר שאני טיפה מבוגר מכדי לארגן מחדש את עקרונותיי העיתונאיים. אני למעלה מ-3.5 שנים בתפקיד. חוויתי בתקופה הזו, יחד עם מנכ"ל הערוץ, לחצים ברמות שונות בנסיבות שונות. זה טבעי, וזה בלתי נמנע. האירוע הזה הוא הראשון בתקופתי שמבחינתי נפרץ ה-Fire-wall.

"הסתובבתי לא מעט בכלי תקשורת, והמקום הזה, חברת החדשות המעולה הזו, היא יוצאת דופן בהרכב ה-DNA העיתונאי שלה. זה אך ורק בזכותכם. מה זה חברת חדשות? טכנולוגיה? תקציב? אולפן דינאמי? חברת חדשות היא אנשיה. אתם אחראים ליצירת ה-DNA הזה, ואתם תמשיכו לשמר אותו.

"אין לי ספק כי התחקיר הנוקב הבא על השלטון, ההון, הממסד הציבורי או השוק הפרטי יפורסם במסגרת שידורי חדשות 10, במהדורה, ב'המקור'. עכשיו כשמבחינתי זה הסתיים.

"תרשו לי לגלות לכם סוד: התפקיד הזה, מנכ"ל חברת חדשות, הוא לא ממש שפוי. תחשבו על זה לפני שאתם מקשים על אורי.

"ואחרי הכול - פרופורציות. מדובר בתקלה, אבל בכוחכם להפוך אותה לחד-פעמית. הדיון שפרץ עכשיו בעניין החופש העיתונאי מול ההון עלול להידרדר לרמה הקלישאית. ובעוד אני מדבר בקלישאות: אסור לשפוך את התינוק עם המים. בתוך החרדה והכעס הטבעיים צריך לזכור שבעלי המניות מחזיקים את הערוץ שמחזיק את חברת החדשות עשר שנים כמלכ"ר".

"אני לא נפרד בשמחה. אהבתי את התפקיד, ואני אוהב ומכבד כל אחד מכם... כמעט כל אחד.. היה תענוג אמיתי לעבוד עם מקצוענים נלהבים ויצירתיים שממלאים פה כל מחלקה וכל חדר. אתם תמשיכו את עבודת הקודש שאתם עושים פה".