עו"ד דורון ברזילי: חשש מפילוג בלשכת עורכי הדין

נציגי ראש הלשכה הקודם, גיא-רון, סירבו לקבל את הכרזת ברזילי על סיום ישיבת המועצה הארצית האחרונה ומינו את עו"ד פירון ליו"ר זמני מטעמם ■ ברזילי: אשקול צעדים משפטיים

ראש לשכת עורכי הדין החדש, עו"ד דורון ברזילי, מביע חשש מפילוג בלשכה. זאת, נוכח התקרית שאירעה בישיבת המועצה הארצית של הלשכה בשבוע שעבר.

נציגיו של ראש הלשכה היוצא, עו"ד יורי גיא-רון, סירבו לקבל את הכרזתו של ברזילי על סיום הישיבה ואת סירובו לאפשר להם לבחור יו"ר זמני מטעמם למועצה הארצית, ולאחר שהישיבה הסתיימה, המשיכו לקיימה באותו אולם - אף שבהוראת מנכ"לית הלשכה, לינדה שפיר, כובו האורות והמזגן, ונלקח הכיבוד מהשולחנות.

ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים שיגר עו"ד צבי פירון, שהוכרז על-ידי אנשיו של גיא-רון כיו"ר הזמני של המועצה הארצית בלשכה, הזמנה לישיבה נוספת של המועצה הארצית, שתתקיים בבית הלשכה בירושלים.

ברזילי, בתגובה, פנה בסוף השבוע לכלל חברי המועצה הארצית והודיע כי ההזמנה מטעמו של פירון אינה חוקית, וכי מדובר ב"ישיבה פיקטיבית".

בעוד שאנשי מנגנון הלשכה בבית הפרקליט בתל-אביב מקבלים את הוראותיו של ברזילי, המצב בבית הלשכה בירושלים מורכב יותר, שכן יו"ר ועד המחוז בירושלים, עו"ד אשר אקסלרד, מזוהה עם גיא-רון והשלטון הקודם בלשכה.

בהזמנה ששלח פירון הוא מכתיר את עצמו בתואר "יו"ר הישיבה ביום 5.9", ועל ההזמנה המצורפת לישיבה שאמורה להתקיים בשבוע הבא, חתומים 26 מקרב חברי המועצה הארצית, לרבות גיא-רון עצמו.

פירוש הדבר שברזילי לא הצליח לפי שעה במאמציו לגבש רוב מקרב חברי המועצה הארצית, והוא עשוי להתנהל כראש לשכה לעומתי במהלך הקדנציה הנוכחית, מול בלוק חוסם שבשליטת גיא-רון במועצה ובוועד המנהל. בישיבה זו מבקשים אנשי סיעתו של גיא-רון לבחור יו"ר וממלא-מקום ליו"ר למועצה הארצית וכן ממלא-מקום לראש הלשכה וחברי ועדת כספים.

"לקבל את דין הבוחר"

בישיבת המועצה הארצית בשבוע שעבר התפתח עימות בין ראש הלשכה ברזילי, שבהיעדר יו"ר למועצה הארצית ניהל בעצמו את הישיבה, לבין אנשיו של גיא-רון שדרשו ממנו לבחור יו"ר למועצה. ברזילי סירב ונעל את הישיבה, ולאחר מכן המשיכו אנשי גיא-רון בישיבה מאולתרת משלהם, בחשיכה, אותה ניהל פירון. מהפרוטוקול שנרשם בישיבה זו עולה כי פירון ראה את עצמו כאילו נבחר על-ידי מליאת המועצה לנהל את ישיבתה.

"המועצה הארצית היא גוף סוברני", אמר פירון בישיבה, "והיא לא ניתנת לשליטה על-ידי אנשים, גם לא על-ידי ראש הלשכה. אני מצטער שבהוראת מנכ"ל הלשכה נותקה ההקלטה וכובה הרמקול, ושלחו את עובדי המטבח לפנות את הכיבוד. זה לא ימנע מאיתנו לממש את זכותנו כרוב הלשכה".

עו"ד חוה מרצקי, גם היא מסיעתו של גיא-רון, אמרה כי "צר לי שראש הלשכה, מטעמים זרים ובהיעדר רוב, דחה את קיומה של ישיבה זו ופוצץ את הישיבה".

"תפסיקו להיות עדינים", אמר עו"ד יוסי ארנון, "האחרים מתנהגים בצורה ברוטלית, לא מוצא חן בעיניהם - נלך לבית משפט".

ואולם כאמור, לדברי ברזילי הישיבה שזימנו פירון וחבריו אינה חוקית, ומדובר ב"מחטף מכוער, של נבחרי ציבור המבקשים לפלג ולקרוע את הלשכה מבית".

ברזילי ציין כי אם פירון וחבריו לא יודיעו על ביטול הישיבה, הוא יפעל נגדם באמצעים משפטיים. לדבריו, הישיבה הבאה של המועצה תתקיים רק בחודש הבא.

"ההזמנה מטעמם יצאה בחוסר תום-לב, בחוסר סמכות ובבחינת איש הישר בעיניו יעשה", כתב ברזילי בסוף השבוע לחברי המועצה הארצית. "לא אתן יד לכל ניסיון לטרפד ולסכל את תוצאות הבחירות. אלפי עורכי דין אמרו את דברם והביעו אמירה ברורה - השלטון הקודם כשל, ויש להחליפו. לא נותר אלא לקבל את דין הבוחר.

"מדובר בניסיון זול, חמור ומטריד לבזות את מוסדות הלשכה ואת העומד בראשה, תוך עצימת עיניים בוטה מהוראות החוק. זו התנהלות נפסדת של צד שאינו מוכן להשלים עם דין הבוחר".