עבדאללה מלך ירדן: "ירדן ועתיד פלסטין חזקים מישראל"

"כשביקרתי בארה"ב שוחחתי עם אינטלקטואל ישראלי שאמר לי כי מה שקורה היום במדינות ערב ישרת את ישראל, עניתי לו כי אני סבור שמצבכם היום קשה יותר מבעבר"

ביקורת חריפה גם מהשכנה ממזרח: עבדאללה מלך ירדן תוקף את מדיניות ישראל וטוען כי היא שרויה "במצב קשה יותר לאחר פרוץ האביב הערבי". בפגישה שקיים עם אינטלקטואלים ואנשי אקדמיה ירדניים אמש (א') בארמונו, הדגיש המלך עבדאללה כי בידודה של ישראל עלול לגבות ממנה מחיר כבד.

"ירדן ועתיד פלסטין חזקים יותר מישראל", אמר המלך. "האזרח הישראלי פוחד. כשביקרתי בארצות הברית שוחחתי עם אינטלקטואל ישראלי שאמר לי כי מה שקורה היום במדינות ערב ישרת את האינטרס הישראלי - אך אני עניתי לו כי אני סבור אחרת וכי מצבכם היום קשה יותר מבעבר".

"קרע ביחסים בין נתניהו למלך"

מדובר בהתייחסות ראשונה מזה זמן רב של מלך ירדן להתפתחויות האחרונות באזור. לאחרונה דווח בכלי תקשורת ערביים כי הוא סירב להיפגש בחשאי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכי קיים קרע במערכת היחסים בין השניים.

עם זאת, ירדן נחשבת כיום לאחת מהמדינות הבודדות באזור המתנגדות לפנייה הפלסטינית לאו"ם בדרישה להכרה במדינה, לאחר שעבדאללה שלח בשבועות האחרונים איגרת ליו"ר הרשות אבו מאזן ודרש ממנו שלא לפנות לאו"ם בטענה כי "בכך מוותרים הפלסטינים על זכות השיבה".

אמש דווח בכלי תקשורת ערביים כי כוחות הביטחון הירדניים תגברו את האבטלה באזור שגרירות ישראל בעמאן. עדי ראייה מקומיים דיווחו כי תגבור אמצעי האבטחה בא על רקע החשש מפני ניסיון של גורמים מקומיים לפרוץ למתחם השגרירות, כשם שאירע בקהיר בסוף השבוע. לא ניתן אישור לדיווח ממקורות ישראלים.